Shimano Ultegra 11 speed
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
De eerste foto's via WW: http://weightweenies.starbike.com/forum ... 3&t=115279" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet zeggen ziet er interessant uit. Het feit dat Shimano geen onderscheid meer maakt tussen 110 en 130 spiders is iets om af te wachten.
Ik moet zeggen ziet er interessant uit. Het feit dat Shimano geen onderscheid meer maakt tussen 110 en 130 spiders is iets om af te wachten.
What makes the boat go faster?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41808
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat idee is idd prima, maar om het in zo'n lelijk jasje (crank) te gieten is dan weer een misser op topniveau IMHO.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Interessant. Ik hou dan wel m'n huidige red Crank (en remmen!) of ik koop een FSA crank, verwijder de logo's en gooi er Stronglight bladen op.
Voorwaarde is wel dat de batterij in de zadelpen kan. Zelf solderen geen probleem.
Voorwaarde is wel dat de batterij in de zadelpen kan. Zelf solderen geen probleem.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14480
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Goed nieuws goedkope cassettes met de juiste verhoudingen voor de red22
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41808
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ben nu toch wel meer en meer benieuwd naar de volgende stap van Campa.
Daar moet toch wel iets gaan gebeuren IMHO, want puur op het feit dat veel mensen (incl mijzelf) Campa nog steeds wel het mooiste vinden komt de 'tandem' sram-shimano toch wel verrekte dichtbij. Red groep als basis, combineren met cassettes, en inmiddels ook zeer goede wielen, van shimano.
Daar moet toch wel iets gaan gebeuren IMHO, want puur op het feit dat veel mensen (incl mijzelf) Campa nog steeds wel het mooiste vinden komt de 'tandem' sram-shimano toch wel verrekte dichtbij. Red groep als basis, combineren met cassettes, en inmiddels ook zeer goede wielen, van shimano.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41808
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Qua looks haalt m.n. Shimano het by far niet. Die hebben het voor elkaar gekregen hun lelijke crankstel nog lelijker tr maken. En qua mechanische groep ook niet : vind het vaag schakelen en beroerd remmen.
Maar ze maken wel 11sp Di betaalbaar zonder dat de goedkoopheid er af straalt (athena). En Sram Red schakelt strakker dan mijn SR groep, mn voorderrie (indrukwekkend goed!) en het opschakelen achter. Alleen maken zij weer de imho knullige fout dat ze geen cassettes met een 18 leveren.
Elk merkt heeft z'n + en - , maar ze komen nu wel heel dicht in de buurt ....
Maar ze maken wel 11sp Di betaalbaar zonder dat de goedkoopheid er af straalt (athena). En Sram Red schakelt strakker dan mijn SR groep, mn voorderrie (indrukwekkend goed!) en het opschakelen achter. Alleen maken zij weer de imho knullige fout dat ze geen cassettes met een 18 leveren.
Elk merkt heeft z'n + en - , maar ze komen nu wel heel dicht in de buurt ....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik ben wel mee... Toen Shimano met de Di kwam vond ik de shifters al een heel stuk mooier (zij-aanzicht) dan de mechanische variant(en). Niet zo lomp en met een mindere "plastic" look. Tevens is het lelijke van de "scheve standen" ook grotendeels door de elektronisch bediening verdwenen.daniel1975 schreef: Maar ze maken wel 11sp Di betaalbaar zonder dat de goedkoopheid er af straalt (athena).
Dat het nu 11s ipv 10s is, zal voor mij geen extra reden tot aanschaf zijn.
Dus ook voor mij geldt dat door Di, Shimano ietsiepietsie dichterbij kan komen. Met nadruk op kan

Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Veel belangrijker dan die extra versnelling vind ik de lompheid van de derailleurs. Vooral de VD was bij de eerste Di2 Ultegra echt een lomp gedrocht.
Eigenlijk heeft die extra versnelling voor mij geen meerwaarde. Want een 12-27 (11 speed) heeft nog steeds geen 18, dus ik moet alsnog wisselen. Het enige voordeel is dat ik op 't vlakke dan een 11-23 kan rijden i.p.v. de 12-23. Op 't binnenblad kan dan maximaal 39x13 worden gereden i.p.v. 39x14.
Eigenlijk heeft die extra versnelling voor mij geen meerwaarde. Want een 12-27 (11 speed) heeft nog steeds geen 18, dus ik moet alsnog wisselen. Het enige voordeel is dat ik op 't vlakke dan een 11-23 kan rijden i.p.v. de 12-23. Op 't binnenblad kan dan maximaal 39x13 worden gereden i.p.v. 39x14.
Vermoed dat Campagnolo dit jaar met een nieuw crank systeem komt. UT is inmiddels oudste techniek in de Campagnolo groepset en daarnaast zie je dat zoals Shimano met 4-armen doet er nog wel wat te winnen is.
En veruit belangrijkst is het al weer veel te lang niks gewijzigd in bladboutjes en steekdiameters van Campagnolo cranks. Zo dadelijk zijn alle gebruikers er aan gewend, snappen ze het en zijn er goede thridparty opties te krijgen!
En veruit belangrijkst is het al weer veel te lang niks gewijzigd in bladboutjes en steekdiameters van Campagnolo cranks. Zo dadelijk zijn alle gebruikers er aan gewend, snappen ze het en zijn er goede thridparty opties te krijgen!