Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke miskoop heb jij wel eens gedaan?

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 26 jun 2013 11:04

Ter leringh ende vermaeck:

Witte beenstukken :oops:
- wit bleek toch ander wit dan de rest van het tenue
- na een paar keer gebruik zitten er vlekken in die er echt niet meer uit willen (opspattend vuil)
- zwart ziet er toch echt veel beter uit

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 jun 2013 11:34

Zilverkleurig stuurlint: leek me aanvankelijk wel iets, bij celestekleurige fiets, maar uiteindelijk zag het er toch niet uit.
En een Bianchi-fietstruitje: kleur was tè groen naar mijn zin, en bij nader inzien vond ik het er ook een beetje over (op een kleurige fiets is een neutraal tenue toch geslaagder: trop is teveel, zoals die andere VDB ooit zei). Bovendien bleek ik me toch ook niet geroepen te voelen om als een sandwichman rond te rijden, zolang ik er niet voor betaald word... :|
Laatst gewijzigd door dario op 26 jun 2013 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6087
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jun 2013 12:14

- - Easton EA70 wielen: slap, brekende spaken, slijtage body. K-wielen
Polar CS100 (lang geleden): een jaar lang irritatie over storingen. Daarna was de batterij op. Goddank een excuus om -een nieuwe te kopen.
- Polar hartslagmeter: elk halfjaar naar de garantie kunnen lopen voor een nieuw borstband. Ze blijven kapot gaan.
- Banden in de vekeerde maat. Voor kleine triathlon wielen. Voortaan beter opletten bij aanbiedingen.
- Een witte Sella Italie zadel. Na 1500 km vol zwart vegen en het zat voor geen meter.
- garmin Dakota 20: het ding kan niet navigeren
Live fast; die young. mijn blog

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 26 jun 2013 12:20

:|

Deda Phazer stuur: waardeloos systeem (ergopower bevestiging door het stuur i.p.v normale ring) en je kan geen gebruik maken van een normaal gewikkeld stuurlint door een of ander stom kussentje. Kabelloop amper soepel te krijgen door relatief scherpe bocht

Deda Zero Nero stuurpen: zeer onhandig om te bevestigen door 'losse' constructie plaatje (bout en schroefdraad) Had ook niet in de gaten dat de stuurpen erg hoog is (ten opzichte van reguliere exemplaren in de markt) wat resulteerde in het niet passen van...

I love marktplaats :mrgreen:
Addict R1

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 jun 2013 12:31

Ai dat zijn er wel aantal :D

- draagbare SKS pomp. Lomp groot ding, geen gezicht aan het frame
- KCNC snelspanners. Licht maar niet genoeg klemmen > kraken
- wereldkampioensshirt. Toen ik 'm had realiseerde ik me pas hoe triest het is om in profkleding/kampioenskleding te rijden
- alles van Polar. Spul is wel bijna 10x teruggeweest naar Almere, meestal zonder effect
- Tune Wässertrager. Licht maar bidons krijg je er nauwelijks uit
- Tune Wässertrager Uni. Licht maar je verliest eenvoudig een bidon
- Fizik Arione. Op zich een prima zadel maar paste mij niet.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 jun 2013 13:24

havana schreef: - wereldkampioensshirt. Toen ik 'm had realiseerde ik me pas hoe triest het is om in profkleding/kampioenskleding te rijden.
Ja, gek hé, dat je daar altijd pas achterkomt nadat je'm hebt gekocht... :) (daar rekenen die fabrikanten ook op natuurlijk...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 26 jun 2013 13:59

Gereedschap van BBB. Valt altijd tegen.
Pompjes die het niet doen, of te weinig druk opbouwen (o.a. Topeak micro rocket)
Sidi Ergo 2 schoenen, nadat de leest veranderd was. De vorige waren perfect, maar de nieuwe kreeg ik pijn van in mijn voeten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6087
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jun 2013 14:37

dario schreef:
havana schreef: - wereldkampioensshirt. Toen ik 'm had realiseerde ik me pas hoe triest het is om in profkleding/kampioenskleding te rijden.
Ja, gek hé, dat je daar altijd pas achterkomt nadat je'm hebt gekocht... :) (daar rekenen die fabrikanten ook op natuurlijk...)
Ik heb een regenboogtrui (met Quickstep sponsoring)
En een roze trui (zonder sponsors)

Ik rij heel graag in beide truien rond. Ik vind dat juist wel mooi. Iemand in gewoon prof tenue vind ik dan weer helemaal niets.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 26 jun 2013 22:38

En ga je daar nou ook harder van fietsen? Bestel ik gelijk zo'n Rabobank pak. O nee...Blanco...Belkin...eh.

Miskopen. Ja helaas heb er al een paar gedaan.

Grijs stuurlint. Ik dacht, zilvergrijze Gitane, grijs stuurlint, waarom niet? Nou, omdat het lelijk is. En heel snel groezelig wordt. Dus eigenlijk meteen alweer vervangen door zwart.

Ik vond mijn allereerste fietsshirtje bij nader inzien best wel een lelijk shirt. >sportschool

Een van mijn fietsbroeken, toen kende ik het fenomeen beenstuk nog niet. Dus had ik een soort semi lange wijde mountainbike broek gekocht. Bij nader inzien is dat een enorm stomme broek. Hij zit wel lekker. Ik draag hem alleen als de rest allemaal in de was ligt. En ik bewaar hem maar voor als ik ooit eens ga mountainbiken, dan schijnt dat te mogen. ;)

Maar mijn meest epische miskoop is een paar schoenen met SPD SL plaatjes. Ik wist namelijk niet dat dat iets anders was. Vooral leuk als je SPD op je fietsen hebt. Ik kwam er overigens pas achter op de sportschool, die RPM fietsen hebben ook SPD. En ik maar rammen op die trappers...
Het zijn wel mooie schoenen, ik bewaar ze maar. Heb ze wel ooit aan gehad op een huurfiets en wie weet krijg ik ooit een fiets met SPD SL, of verander ik van pedalen.
Veni. Vidi. Fietsie.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 26 jun 2013 22:45

Leuk topic, klagen over je eigen miskopen, lekker stoom afblazen... :D

-Fullcrum 3 wielset: na twee jaar body compleet versleten, reparatie bijna net zo duur als een nieuwe set.
-Sigma Rox 9.0: op zich een fijne computer, maar net nu de garantie is verlopen, begaf ie het na een natte rit in de Pyreneeën. Erg duur grapje. Is inmiddels opgestuurd naar Duitsland dus wie weet moet ik dit binnenkort herroepen als ze m voor een paar tientjes weer aan de praat krijgen.
Michiel

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 27 jun 2013 05:56

rob74 schreef:- -

- garmin Dakota 20: het ding kan niet navigeren
Daar ben ik sinds kort druk mee in de weer.
En volgens mij kan het wel ,maar het is nog geen routine voor mij.
De vraag of het lekker werkt hangt nog in de lucht
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 27 jun 2013 07:41

Wereldkampioensshirt.
Herkenbaar, ook gedaan, zag er niet uit. Ben nu goed genezen van wk-shirts, bolletjestruien, teamshirts, etc.

Plaats reactie