Welke fietsdragers voor achter de auto?
Mijn stationauto gaat de deur uit en daar komt een hatchback voor in de plaats (Mercedes A).
Heeft er iemand een goede tip voor een fietsdrager?
Enkele vereisten:
- achter de auto
- ik heb geen trekhaak
- de fiets(en) (liefst twee) moeten veilig vervoerd worden, dus slot is gewenst
- fiets(en) zijn van carbon
Ik zag deze: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 4-_-910401
Is dat mijn oplossing, of is er iets beters?
Heeft er iemand een goede tip voor een fietsdrager?
Enkele vereisten:
- achter de auto
- ik heb geen trekhaak
- de fiets(en) (liefst twee) moeten veilig vervoerd worden, dus slot is gewenst
- fiets(en) zijn van carbon
Ik zag deze: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 4-_-910401
Is dat mijn oplossing, of is er iets beters?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Ophangen aan Carbon bovenbuis zou ik nooit doen.
Zonder kentekenplaat en verlichten heb je zo een bon te pakken.
Ik zou een trekhaak kopen en een degelijk fietsenrek kopen.
Eén fiets kan, zonder wielen, toch ook gewoon op de achterbank?
Zonder kentekenplaat en verlichten heb je zo een bon te pakken.
Ik zou een trekhaak kopen en een degelijk fietsenrek kopen.
Eén fiets kan, zonder wielen, toch ook gewoon op de achterbank?
Avatar gebruiker
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Die Thule Clip-on werkt en is niet al te duur maar ik geef ook liever 4 keer zoveel uit voor trekhaak + fietsdrager voor op trekhaak. Ik heb het niet zo op die bandjes en klemmetjes rond de achterklep.
Ik snap eigenlijk niet dat niet meer merken zo een oplossing als Opel hebben maar goed dat kost ook 800 euro. Een afkoppelbare trekhaak + fietsdrager heb je al voor minder.
http://www.opel.nl/news/general/opelenfietsen2010.aspx
Ik snap eigenlijk niet dat niet meer merken zo een oplossing als Opel hebben maar goed dat kost ook 800 euro. Een afkoppelbare trekhaak + fietsdrager heb je al voor minder.
http://www.opel.nl/news/general/opelenfietsen2010.aspx

Thule Clip-on is alleen geschikt voor carbon als je de versie MET GOOT ("High") neemt. Althans, dat staat uitdrukkelijk in de handleiding van mijn Cannondale.
Ik zie op de website van Thule dat je dan alsnog met klemming op de bovenbuis zit en dat zou ik persoonlijk niet willen.
Ik opteer ook voor de optie trekhaak (tip: trekhaakcentrum.nl) laten monteren en een Spinder kopen.
Ik zie op de website van Thule dat je dan alsnog met klemming op de bovenbuis zit en dat zou ik persoonlijk niet willen.
Ik opteer ook voor de optie trekhaak (tip: trekhaakcentrum.nl) laten monteren en een Spinder kopen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41812
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En ik weet nog wel een goede Spinder te koop 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14481
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nadeel daarvan is dat je dan geen trekhaak meer kwijt kan.ericpeters schreef:Die Thule Clip-on werkt en is niet al te duur maar ik geef ook liever 4 keer zoveel uit voor trekhaak + fietsdrager voor op trekhaak. Ik heb het niet zo op die bandjes en klemmetjes rond de achterklep.
Ik snap eigenlijk niet dat niet meer merken zo een oplossing als Opel hebben maar goed dat kost ook 800 euro. Een afkoppelbare trekhaak + fietsdrager heb je al voor minder.
http://www.opel.nl/news/general/opelenfietsen2010.aspx
Ik vind het ook een goed systeem, alleen ben je gebonden aan max twee fietsen en de ene fiets staat net wat lekkerder op een andere dragen.
Daarnaast ze leveren het systeem niet op de "normale" auto,s lees astra, insignia etc.
Voor de TS, ja gewoon een trekhaak idd en een normale fietsendragen en anders nog liever op je dak dan zo,n ophang systeem. Ik zou er niet mee durven rijden, het beschadigd altijd iets je auto.
zeker op lange trips.
Kost je een paar euro per maand meer, dus zeker doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41812
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee, niet doen. Overleg met je leasemaatschappij om hem achteraf er zelf onder te leggen.havana schreef:Kost je een paar euro per maand meer, dus zeker doen.
Dan kun je naar een gewone trekhaakboer en betaal je hem maar 1x en goedkoper.
Als je met de auto mee leased krijg je hem elke keer weer terug in de bijtelling en een fabriekshaak is altijd duurder. Enige tussenoptie is om hem er bij de dealer na afleveren op te laten zetten. Dan is het wel een "merk"haak, maar komt ie niet terug in je bijtelling.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14481
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat hangt er een beetje af, bij sommige merken is het een fabrikes optie dan gaat ie mee in de bijtelling (bv bmw)) maar bij toyota, opel, peugeot kan het als accesoire en gaat het niet mee in de bijtelling.
Nadeel als je hem zelf koopt, mocht je de auto aan bonken rijden na twee maanden ben je je geld kwijt.
Bij mij kwam er slecht 15 euro per maand bij , die betaal ik dan wel aan de baas bruto, dus na 5 jaar heb ik net ff 500 euro betaalt, terwijl de trekhaak 1100 euro was.
Het is even een rekensommetje
Nadeel als je hem zelf koopt, mocht je de auto aan bonken rijden na twee maanden ben je je geld kwijt.
Bij mij kwam er slecht 15 euro per maand bij , die betaal ik dan wel aan de baas bruto, dus na 5 jaar heb ik net ff 500 euro betaalt, terwijl de trekhaak 1100 euro was.
Het is even een rekensommetje
Het gaat zeer waarschijnlijk een trekhaak worden. Wel een afneembare, omdat ik eigenlijk nogal ontsierend vind. Mijn baas moet nog accorderen, maar ik zie niet in waarom hij dat niet zou doen.
Het ding wordt gezien als accessoire, dus dat scheelt
Dank voor het meedenken. Anders had ik gekozen voor zo'n hangend geval.
Het ding wordt gezien als accessoire, dus dat scheelt

Dank voor het meedenken. Anders had ik gekozen voor zo'n hangend geval.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Daniël heeft dus nog een Spinder Falcon te koop. Aanrader! Beter dan Thule (want klemming op zadelpen i.p.v. bovenbuis).