Wiel geschikt voor fixed gear ?
Is dit achterwiel geschikt voor een fixed gear?
Lijkt me niet want volgens mij kan er geen lockring opgedraaid worden. Klopt dit?
Ik zit nog niet helemaal in de materie vandaar de vraag.
https://www.dropbox.com/l/qxcZwnWLx0NjE62bUcutC42
Lijkt me niet want volgens mij kan er geen lockring opgedraaid worden. Klopt dit?
Ik zit nog niet helemaal in de materie vandaar de vraag.
https://www.dropbox.com/l/qxcZwnWLx0NjE62bUcutC42
Zo te zien wel. Het schroefdraad wat je ziet op de foto is voor een freewheel, aan de andere kant zou je 2 tegengestelde schroefdraden moeten zien voor een baankransje en een lockring. Bijvoorbeeld zoals deze: http://www.cnc-bike.de/popup_image.php?pID=12334
Dan zal het een freewheelnaaf zijn. Volgens mij kan je hier wel een fixie van maken! Wel goed letten op de kettinglijn.
Zie ook: http://www.m-gineering.nl/cass3.htm
En http://www.m-gineering.nl/ssfaq.htm
Zie ook: http://www.m-gineering.nl/cass3.htm
En http://www.m-gineering.nl/ssfaq.htm
Neen...jsprbcn schreef:Waarom niet, mijn Miche Pistard velgen zijn hetzelfde.
Wil je freewheel dan koop je een freewheel tandwiel, wil je fixed dan koop je een tandwiel met lock ring.
http://farm8.staticflickr.com/7123/7537 ... b805_z.jpg
doe nou gewoon niet.
die velgen boeien geen euhm, nouja, niet. desnoods spaak je er een 24" kinderfiets velg in. als jij dat vet vind, leef je uit.
het probleem zit hem in de naaf.
een freewheel erop schroeven: Ja, data kan. je hebt alleen wel gezeik met je kettinglijn. as omdraaien, wiel op nieuw richten, bla bla bla, hoop gedoe.
"en koop een lockring"
alle lockringen voor fixed hebben
A: een andere diameter
B: tegengesteld schroefdraad.
knappe vent als je die eromheen krijgt.
wat er is misschien te verkrijgen is met mazzel is een ouwe lockring van een oude trapas.
dan is nog steeds je probleem dat je lockring de zelfde kant losdraait als je tandwiel... echt locken doet die ring dus niet.
je tandwiel zal losdraaien e bij het tegendruk geven, jij verliest je rem, je aandrijving, en je gaat op je muil.
Kort antwoord op je vraag:
Nee: je wiel is niet geschikt, tenzij je een suicide hub (zelfmoord naaf) wil hebben.
Gaat prima hoor. Ik rij al een hele tijd met een suïcide naaf. Je achter kransje goed aandraaien met een chainwhip en daarna in de bankschroef effekes door draaien zodat die lekker stevig vast zit. Ik heb zelf geprobeerd ergens loctite aan te schaffen maar had geen idee welke ik moest hebben en waar ik hem überhaupt kon kopen. Loctite is trouwens ook erg prijzig.
En trouwens zolang je veel van je gewicht op je voorwiel zet des te minder wrijving je achter op de weg hebt. Dus je kransje zal minder snel eraf vliegen.
Ps. Ik zou wel een voorrem adviseren voor als het lost schroeft
En trouwens zolang je veel van je gewicht op je voorwiel zet des te minder wrijving je achter op de weg hebt. Dus je kransje zal minder snel eraf vliegen.
Ps. Ik zou wel een voorrem adviseren voor als het lost schroeft
Ik ben ook bezig met het ombouwen van een oude Racefiets (Meer nostalgie dan echt een super fiets willen bouwen) en zit ongeveer met dezelfde vraag.
Dit is het wiel waar ik mee aan de gang wil gaan. Voor de trapas heb ik nog alle mogelijkheden maar kom ik daar wel mee uit de voeten als het gaat om de kettinglijn. Dus kan ik genoeg spelen met de kettinglijn aan de voorkant als ik hier een freewheel op draai?
PS: Alle eerder genoemde links heb ik doorgenomen maar kan daar niet echt een oplossing in vinden.
Dit is het wiel waar ik mee aan de gang wil gaan. Voor de trapas heb ik nog alle mogelijkheden maar kom ik daar wel mee uit de voeten als het gaat om de kettinglijn. Dus kan ik genoeg spelen met de kettinglijn aan de voorkant als ik hier een freewheel op draai?
PS: Alle eerder genoemde links heb ik doorgenomen maar kan daar niet echt een oplossing in vinden.
Het is een beste ruimte die over blijft. Mijn frame gaat deze week naar de spuiter maar ik zal het daarna direct even uitmeten..scepticus schreef:Meet het eens uit. Hoeveel ruimte tussen kettingblad en achtervork heb je nog?
En je kunt je achteras opnieuw spaceren en je wiel opnieuw centreren.
Opnieuw Spaceren is niet echt n optie, veel te oud allemaal...
Maar ik houd jullie op de hoogte.