beste forummers,
ik heb een paar weken terug een nieuwe gazelle Esprit gekocht, dit omdat mijn ouder gazelle primeur vernield is door vandalen,
maar nu ben ik helemaal niet tevreden over de versnellingen, er ligt een 3 versnelling op van Shimano nexus, en als ik in zijn 2de versnelling 27km per uur wil rijden moet ik heel veel omwentelingen maken en als ik overschakel naar zijn 3 dan trapt hij weer veel te zwaar,
dit probleem had ik dus niet op mijn gazelle primeur van ruim 20 jaar oud,daar zat ook een 3 versnelling op maar dan van sturmey archer, is het nu zo dat het aan de tandwielen kan liggen in de naaf..? en kun je dit misschien oplossen door een achtertandwiel een tandje kleiner te monteren..?
vernsnelling kigt niet lekker
Tip: niet alleen merknamen schrijf je met een hoofdletter, ook zinnen beginnen ermee...
Met andere woorden, als jij niet eens de moeite neemt een fatsoenlijk stuk tekst neer te plempen, waarom zou iemand anders dan de moeite nemen jou van een antwoord te voorzien?
Met andere woorden, als jij niet eens de moeite neemt een fatsoenlijk stuk tekst neer te plempen, waarom zou iemand anders dan de moeite nemen jou van een antwoord te voorzien?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
jij zit overduidelijk op een forum om anderen een beetje dwars te kunnen zitten,53x11 schreef:Tip: niet alleen merknamen schrijf je met een hoofdletter, ook zinnen beginnen ermee...
tip voor jou... als je denkt slim te wezen blijf je beter weg hier! wijsneus!!
Niet dat 53X11 ziczelf zichzelf niet kan verdedigen maar kijk zijn posts eens na. Lijkt me toch niet niet dat hij mensen dwars probeert te zitten en enkel probeert te helpen waar mogelijk.drestar schreef:
jij zit overduidelijk op een forum om anderen een beetje dwars te kunnen zitten,
Jouw laatste post was uit 2011 so HTFU.
Kritisch zijn mag niet meer (?) en jouw post was tevens gewoon onduidelijk afgezien van de interpuncties.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Nee, weer niet gelukt (hoofdletters schrijven).drestar schreef:jij zit overduidelijk op een forum om anderen een beetje dwars te kunnen zitten,53x11 schreef:Tip: niet alleen merknamen schrijf je met een hoofdletter, ook zinnen beginnen ermee...
Een titel zonder meerdere tikfouten helpt trouwens ook wel als je op zoek bent naar antwoorden.
En, "als je denkt slim te wezen blijf je weg hier"? Alleen domme mensen welkom dus? Raarrrr...
(Dan hou ik vanaf nu op met anderen dwars te zitten, beloofd!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Leg eens uit wat jou beweegt al je zinnen expres zonder hoofdletter te beginnen?drestar schreef: jij zit overduidelijk op een forum om anderen een beetje dwars te kunnen zitten,
Eigen stijl? Mislukt dan. Je wordt nl een stuk minder serieus genomen. (Fout geschreven titels kun je overigens zelf even editen.) Als jij hulp wilt mag je best een beetje je best doen om bij de ontvanger van je tekst iets positiefs ipv iets negatiefs op te roepen. Nu blinkt je tekst uit in ongeïnteresseerdheid voor de lezer.
Je hebt een zekere mate van invloed op de kwaliteit van de respons op je vragen, door je vragen op de juiste manier te "verpakken". Denk daar eens over na.

----------
Wat jij wilt, als ik het goed begrijp is de 2e versnelling zwaarder en tevens de 3e lichter.
Als je je achtertandwiel gaat verkleinen worden alle versnellingen automatisch zwaarder dan nu. Een groter tandwiel betekent alle versnellingen worden lichter. Ik denk niet dat het je de juiste oplossing gaat geven. De gaten tussen de versnellingen zijn vrij groot. Het binnenwerk even veranderen is denk ik niet mogelijk. Een naaf met meer versnellingen zou een oplossing kunnen zijn maar ook dan is er kans op gaten tussen versnellingen.