Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Iemand ervaring met Scott team Boa schoenen?

danieldevree
Forum-lid

danieldevree 08 sep 2013 16:22

Heeft iemand ervaring met Scott's team Boa raceschoenen?
Ik heb zelf nu van Shimano de SH-R190E mt 45 met extra breedte. Maar deze werken averechts voor mij. Mijn fietsenmaker had ze geadviseerd omdat ik a. brede voeten heb en b. omdat mn voeten uit het "lood" staan dwz mn linkervoet staat 20 graden naar buiten en mn rechter 45 graden.Eigenlijk heb ik mt 42.5, en nu merk ik dat ik aan het zwemmen ben, zeker op de klim ondanks de blauwe spd-sl plaatjes. Nu had ik gehoord dat de Scott schoenen veel meer steun geven aan de buitenkant en voetboog dan anderen. Is dat zo of berust dit op een fabeltje?
Kan iemand mij wellicht adviseren?

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 09 sep 2013 09:41

Bij de meeste merken heb je een maat groter dan de normale schoenmaat, als jou FM jou 2.5 maat groter aansmeert vind ik niet vreemd dat je erin zwemt.
Scott Boa schoenen zijn gelooft ik gelijk aan de schoenen van Specialized.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

niklas2
Forum-lid

niklas2 09 sep 2013 14:42

deijn schreef:Bij de meeste merken heb je een maat groter dan de normale schoenmaat, als jou FM jou 2.5 maat groter aansmeert vind ik niet vreemd dat je erin zwemt.
Scott Boa schoenen zijn gelooft ik gelijk aan de schoenen van Specialized.
Mijn ervaring met Specialized en Scott is dat Specialized net een half maatje kleiner uitvalt dan Scott. Scott is mijn 'huismerk' en het ene paar Specialized dat ik heb is me dus net te klein...
Ik kan natuurlijk net een unieke ervaring hebben.

Scott schoenen zitten mij als gegoten met een relatief brede voorvoet en smalle hiel; ik neem de Scott schoenen een halve maat groter dan mijn normale dagelijkse schoeisel (mt 44 resp. 43,5),
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

danieldevree
Forum-lid

danieldevree 13 sep 2013 00:52

Ik kon via MP een paar kopen, heb ze vandaag opgehaald en meteen aangetrokken. Potverdorie wat een klasse schoenen! Niet zo stijf als mn Shimano's maar veel beter in comfort en maatvoering!

Plaats reactie