Mijn, overigens perfekt passende, Giro Atmos is na tien jaar gebruik wel aan vervanging toe en ik wil ook eens wat anders op mijn koppie. Met mijn 55cm. hoofdomtrek zit ik vaak tussen twee maten in. Zo heb ik nu een Small die bijna op z'n grootst staat afgesteld, staart past prima in het gaatje ad. achterzijde. Maar als het koud is past er geen ( dunne) muts onder helaas. Als ik een Giro Atmos in het Medium neem, zal ik het gehele jaar door een muts moeten dragen, niet echt ideaal

Ik heb al vele merken/types gepast, maar nog niet de helm gevonden die goed past. De Catlike/ Kask waren te ruim aan de zijkanten, de ander Giro modellen zaten niet lekker. Met de Las Victory kan je geen staart kwijt... de Lazer kan ik nergens in mijn omgeving passen...
Helmen zijn net als zadels erg persoonlijk, die moet je gewoon passen en uitproberen. Helaas is dat in de praktijk erg lastig, ik heb heel wat winkels al gezien en die hebben niet alle merken in huis. Ik hoop op deze manier iets meer kennis te vergaren, zodat ik wat gerichter op zoek kan gaan naar een nieuwe/goede helm.
Dus welke helmen dragen jullie? met/zonder haar in staart? met/zonder muts etc. Kortom alles wat je kwijt wilt over je helmpje!! Alvast bedankt....