Tour 2014
Nog minder dan 48 uur te gaan en dan zal de volledige route van de Tour 2014 bekend zijn...
Start is in Yorkshire. Er wordt gespeculeerd over kasseien in noord-frankrijk...
Is er verder al wat bekend over 'grote bergen' of andere bijzonderheden?
Start is in Yorkshire. Er wordt gespeculeerd over kasseien in noord-frankrijk...
Is er verder al wat bekend over 'grote bergen' of andere bijzonderheden?
De geruchten gaan dat het een Eerbetoon moet zijn aan de gevallenen uit de Eerste Wereldoorlog, welke volgend jaar exact 100 jaar geleden is begonnen.Het lijkt in die zin wel aannemelijk dat er kasseien in gaan zitten. Wat moet je in Noord Frankrijk zonder kasseien? Ook de Vogezen zullen wel extra aandacht krijgen.
Verder is het afwachten. Ik hoop wel op wat leuek kasseistroken want ik kan niet wachten op het moment dat Froome er spartelend afgereden wordt
Verder is het afwachten. Ik hoop wel op wat leuek kasseistroken want ik kan niet wachten op het moment dat Froome er spartelend afgereden wordt
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Dat dachten ze in 2010 ook van A. Schleck.mrcoffee schreef:Verder is het afwachten. Ik hoop wel op wat leuek kasseistroken want ik kan niet wachten op het moment dat Froome er spartelend afgereden wordt
Maar die werd er mooi doorheen geloodst door Cancellara.
En volgens mij verloor Contador toen ook niet zoveel.
We gaan het zien. Frank Schleck heeft de stroken iig niet overleefd destijds maar dat voorbeeld hoeft Froome niet persé te volgen.theov schreef:Dat dachten ze in 2010 ook van A. Schleck.mrcoffee schreef:Verder is het afwachten. Ik hoop wel op wat leuek kasseistroken want ik kan niet wachten op het moment dat Froome er spartelend afgereden wordt
Maar die werd er mooi doorheen geloodst door Cancellara.
En volgens mij verloor Contador toen ook niet zoveel.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Als het routeplaatje redelijk klopt is het leuk dat ze over wat kasseistroken fietsen, en het Bos van Arenberg, maar dat is behoorlijk in het begin van de etappe, dus dat gaat echt geen verschil maken hoor. Wel leuk dat ze in het noorden beginnen, mooi in de buurt van mijn vakantieadres
- daniel1975
- Forum-lid HC
Niet het meest spannende parcours als ik het zo zie. Weer een typisch saaie lange TdF aanloop van ruim een week, dan 1 of 2 interessante klimritten in de Vogezen. Dan hopelijk paar interessante vluchtersetappes om door te gaan naar de Alpen; wordt niet veel bijzonders denk ik. Klim naar Risoul stelt niet veel voor, daar gaat IMHO het echte verschil niet gemaakt worden.
En dan eindelijk in 3e week op woe en do nog ff serieus klimwerk.
En dan eindelijk in 3e week op woe en do nog ff serieus klimwerk.
Less is bore
jorisb schreef:Als het routeplaatje redelijk klopt is het leuk dat ze over wat kasseistroken fietsen, en het Bos van Arenberg, maar dat is behoorlijk in het begin van de etappe, dus dat gaat echt geen verschil maken hoor. Wel leuk dat ze in het noorden beginnen, mooi in de buurt van mijn vakantieadres
Zo te zien gaat die etappe van Ieper naar Arenberg, dat geeft toch een heel andere etappe.
Vooral als het bos vlak voor de finish ligt. (of finish aan het einde van het bos maar dat zal wel een utopie zijn)
Campagnolo Ultra Dork
According to both La Depeche newspaper in southern western France and Tuttosport in Italy, the Tour de France route will include five mountain finishes at:
- La Planche des Belles Filles in the eastern Vosges,
- Chamrousse and
- Risoul in the Alps,
- Pla d’Adet and
-Hautacam in the Pyrenees.
- La Planche des Belles Filles in the eastern Vosges,
- Chamrousse and
- Risoul in the Alps,
- Pla d’Adet and
-Hautacam in the Pyrenees.