Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

training met Garmin 705

nesselande10
Forum-lid

nesselande10 01 okt 2010 00:46

ben van Polar op Garmin 705 overgestapt.
alles werkt en leuke weergave.
zit wel met een vraag: bij polar kon je de trainingsgegevens vrij makkelijk bewerken:
a) onderdelen selecteren en uitvergroten, waarbij hij gemiddelde etc over dit gedeelte aangaf
b) delen van de training verwijderen (bv cooling down als je daar niet meer ingeinteresseerd bent of zomaar foutjes)
c) converteren naar excel voor eventuele verdere bewerking.
Ik zie dit niet zo snel terug bij de Garmin 705. Klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

dvangennip
Forum-lid
Contact

dvangennip 01 okt 2010 01:39

A: delen van een training tijdens het fietsen bekijken kan inderdaad niet. Of je moet dat als een Lap hebben aangemerkt, dan kan het ietwat omslachtig wel bekeken worden. Maar in principe is het niet mogelijk.

B: Je wilt dit na afloop doen neem ik? Of op het apparaat zelf? Het laatste kan niet in ieder geval.

C: Of het kan ligt vooral in de software die je gebruikt. Of Garmin's Training Center of online tool het kan weet ik niet. Zelf gebruik ik Bikeplanner.com en daar is er een export-mogelijkheid.

nesselande10
Forum-lid

nesselande10 01 okt 2010 10:29

bij b wil ik het inderdaad pas na afloop doen op de pc, maar ook daar lukt het me niet.
tip van bikeplanner ga ik bekijken. wellicht dat dat ook een (zijhet omslachtige) manier is om a en b uit te voeren.

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 01 okt 2010 10:36

Wellicht een idee om hem in sporttracks te importeren. Je kunt dan je gegevens bekijken en bewerken, dus ook gedeeltes van routes verwijderen. Je ziet tal van grafiekjes en kunt er veel informatie uithalen. Zelfde geld eigenlijk voor trainingpeaks.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

nesselande10
Forum-lid

nesselande10 01 okt 2010 10:56

heb sporttracks gedownload, maar zie hier niet zo snel de oplossing.

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 01 okt 2010 11:21

[quote="nesselande10"]heb sporttracks gedownload, maar zie hier niet zo snel de oplossing.[/quote]

Bij 'A' vraag je om stukken van je rit uit te vergroten met de daarbij behorende gemiddelden en waardes.

Als je in sporttracks je gegevens heb geimporteerd zie je je hartslaggrafiek/ cadansgrafiek/ hoogtemeters/ Powergrafiek (mits je hier natuurlijk gegevens van hebt.

Vervolgens klik je met je muis een begin stuk aan en sleept hem over de grafiek heen om zo de gegevens te zien. Ik kan precies nagaan als ik een klim van 5 km heb gedaan hoeveel hoogtemeters dit zijn, wat het gemiddele stijgingspercentage, mijn gemiddelde snelheid, mijn gemiddelde cadans en mijn gemiddelde hartslag.

Ik begreep dat je dit bedoelde? Wat bedoel je anders met stukken uit je rit uitvergroten?

Bij 'B' geef je aan je cooling down te willen verwijderen uit de rit. Heel simpel in sporttracks, je klikt gewoon op route opsplitsen op het desgewenste punt in je rit en verwijdert het laatste stuk door op DEL te drukken.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Plaats reactie