Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met of zonder computer?

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 27 okt 2013 20:43

Omdat mijn Sigma Rox 9.0 het begeven heeft na drie jaar trouwe dienst, fiets ik zonder computer. Sigma heeft me nog een nieuw model aangeboden tegen een schappelijke prijs (ik heb de computer opgestuurd omdat ie er zo maar mee ophield, ook al was de garantie verlopen), maar daar ben ik niet meer op ingegaan. Ook hier is het crisis..... :roll:
Wat me nu opvalt, is dat ik de computer eigenlijk niet mis. Ik fiets wel met een iPhone in mn achterzaak waarop RunKeeper bijhoudt hoe ver ik gefietst heb. Meestal komt dat redelijk overeen met wat ik zelf inschat.
Ik ben nu in dubio: sparen voor een nieuwe computer of met een 'kaal' stuur door het leven en fietsen op het gevoel ipv hartslag en zo. Zijn er forumleden die zonder computer rijden, en zo ja, waarom? Ben eigenlijk wel benieuwd....
Michiel

arend71
Forum-lid

arend71 27 okt 2013 20:57

Heb je het gemiddelde snelheid-topic gelezen?
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=57520
Ik merk dat ik nog maar zelden een meterje meeneem. Snelheid als getal heeft ook niets meer te maken met wat mij van het fietsen doet houden. Het is voor mij soms nog steeds leuk om zo hard mogelijk door een bocht te gaan, daar niet van. Soms wil ik zo hard mogelijk knallen en dan zet ik hem er op, 2 keer per jaar. Verder heb ik een gps voor als ik wat avontuurlijks op onbekend terein wil, ook een paar keer per jaar.

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 27 okt 2013 21:01

Ik fiets vrijwel nooit met een computer. Ik heb gemerkt dat ik me anders teveel met de snelheid bezig houd en dat gaat uiteindelijk ten koste van het fiets plezier.

Enkel wanneer ik naar een voor mij onbekend gebied ga, neem ik een computer mee puur voor de kruimelspoor navigatie.
Afbeelding

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 27 okt 2013 22:13

Ik neem altijd een computer mee. Tijdens het fietsen kijk ik eigenlijk alleen naar mijn hartslag en gevoel. Dat laatste heb ik door schade en schande geleerd.

Ik gebruik de computer vooral voor het registreren en vind het leuk om mijn rit/gegevens achteraf te bekijken.

Humpie
Forum-lid

Humpie 28 okt 2013 09:17

Ik sluit me aan bij Apex rider. Ik kijk liever om me heen, dan op een beeldscherm.

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 28 okt 2013 11:14

Altijd rij ik met een computer (Edge 800). Vind zonder maar het 'halve' werk. Dit is niet voor tijdens het rijden zelf; kijk nauwelijks op m'n scherm tijdens het fietsen en vind genieten van omgeving veel interessanter. Fun komt na het rijden! Bekijken en bijhouden van de gegevens, Strava, evaluatie van klimtijden, etc. Gemiddelde zeggen me niet zo veel. Strave heatmap, met al je ritten van bv dit jaar vind ik bv leuk om te bekijken.

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 28 okt 2013 11:26

Ik rijd meestal met computer. Sinds ik gebruik maak van Garmin fietscomputers fiets ik op plekken waar ik vroeger nooit zou zijn gekomen. Vaak rijd ik gewoon aan en als ik dan een redelijke afstand heb gefietst laat ik de computer de route terug bepalen. Heb daardoor schitterende routes ontdekt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Plaats reactie