derailleurwieltjes
Hoi allemaal,
even een vraagje. Ik moet nieuwe derailleurwieltjes op m'n fiets monteren en nu heb ik de keuze tussen wieltjes van Tacx en BBB. ze zijn met gewoon kogellager (keramisch is me toch iets te duur) en beiden €10. Welke zijn de beste keus of zit er niet zoveel verschil tussen?
groeten Bart
even een vraagje. Ik moet nieuwe derailleurwieltjes op m'n fiets monteren en nu heb ik de keuze tussen wieltjes van Tacx en BBB. ze zijn met gewoon kogellager (keramisch is me toch iets te duur) en beiden €10. Welke zijn de beste keus of zit er niet zoveel verschil tussen?
groeten Bart
pijn = fijn
-
- Forum-lid
rob74 schreef:BBB ken ik niet.
Tacx wel. Die werken erg goed. Veel beter dan dat gepruts met glijlagers van campa
+1
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid HC
Da's maar deels waar en die van campa zijn van beter nylon en gaan langer mee (ok, ze zullen ook meer kosten). Zolang ze goed gesmeerd zijn maak het weinig uit maar voor luie poetsers en veelrijders zijn de Tacx waarschijnlijk de betere keuze.
Hoi,
Als je de Tacx kiest, neem dan de versie met roestvrij stalen lagertjes. Die zijn zelfdsmerend en zodoende heb je er absoluut geen omkijken naar.
Voor Campa zijn ze modieus paars gekleurd....
Ciao,
Als je de Tacx kiest, neem dan de versie met roestvrij stalen lagertjes. Die zijn zelfdsmerend en zodoende heb je er absoluut geen omkijken naar.
Voor Campa zijn ze modieus paars gekleurd....
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...
Sharkman 1 schreef:Da's maar deels waar en die van campa zijn van beter nylon en gaan langer mee (ok, ze zullen ook meer kosten). Zolang ze goed gesmeerd zijn maak het weinig uit maar voor luie poetsers en veelrijders zijn de Tacx waarschijnlijk de betere keuze.
Zou ook Tacx nemen, lekker makkelijk. Vaak vervangen hoef je die dingen toch niet, mijn Shimano 105 derailleurwieltjes gaan al 17000km mee.
Sharkman 1 schreef:Da's maar deels waar en die van campa zijn van beter nylon en gaan langer mee (ok, ze zullen ook meer kosten). Zolang ze goed gesmeerd zijn maak het weinig uit maar voor luie poetsers en veelrijders zijn de Tacx waarschijnlijk de betere keuze.
Die van Tacx zijn veel beter dan van campa. Dat is altijd het eerste wat ik doe als ik een nieuwe campa achterderrie koop, de wieltjes vervangen door Tacx.
-
- Forum-lid
Hoeveel km gaan derailleurwieltjes eigenlijk mee? Ik heb er met Campa nu zo'n 12K mee gereden maar ik zie geen enkele slijtage? Is slijtage meetbaar, zichtbaar of voelbaar?
Groet, Joop
Groet, Joop
D'ouwe Trapper schreef:Hoeveel km gaan derailleurwieltjes eigenlijk mee? Ik heb er met Campa nu zo'n 12K mee gereden maar ik zie geen enkele slijtage? Is slijtage meetbaar, zichtbaar of voelbaar?
Groet, Joop
Als er voelbare speling op het onderste wieltje komt, moet je ze vervangen. Het bovenste wieltje hoort speling te hebben. Dit ivm schakelen.