Drink jij koffie onderweg?
Ik ben uit een club gegaan omdat die de gewoonte hadden, bij een tocht van boven de 100 km, onderweg te stoppen. Achteraf vind ik het zeer aangenaam om met de fietsvrienden iets te drinken. Maar tijdens vind ik dit zeer vervelend.
Als je aansluit bij een club moet je de regelementen respecteren. Als die enkelingen dan toch willen stoppen dan moeten ze maar onder elkaar gaan fietsen.
Als je aansluit bij een club moet je de regelementen respecteren. Als die enkelingen dan toch willen stoppen dan moeten ze maar onder elkaar gaan fietsen.
Gezellige boel daar!
Regeltjes zijn regeltjes en we hebben ze zelf bedacht en als jij je daar niet aan houdt, gaan we lekker moeilijk doen. Oh,.... wat zijn we blij met onze regeltjes. Want als er geen regeltjes zouden zijn, dan konden we nergens ruzie over maken.
Wat een stelletje azijnpissers zeg!
Regeltjes zijn regeltjes en we hebben ze zelf bedacht en als jij je daar niet aan houdt, gaan we lekker moeilijk doen. Oh,.... wat zijn we blij met onze regeltjes. Want als er geen regeltjes zouden zijn, dan konden we nergens ruzie over maken.
Wat een stelletje azijnpissers zeg!
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat een grap. Heb nog even gekeken of het geen oud artikel was van begin april....KRABBENDIJKE - Het is hommeles bij toerclub De Trappers uit Krabbendijke.
Het bestuur dreigt drie leden te schorsen, omdat ze tijdens de wekelijkse fietstocht onderweg stoppen voor een bakje koffie.
De regels van de club zeggen dat er niet gestopt mag worden. "Met een paar mensen doen wij dat toch", zegt Adri de Schipper. "De rest van de leden rijdt dan door. Zij hebben er helemaal geen problemen mee, maar het bestuur kennelijk wel."
Volgens De Schipper zijn de koffiestops jarenlang gedoogd. "Ik vind het jammer dat het bestuur de zaken nu zo op scherp zet." In een brief aan de drie leden stelt het bestuur dat ze een schorsing nog kunnen voorkomen als ze nu beloven voortaan niet meer te stoppen. "Dat ben ik niet van plan", zegt De Schipper. Hij hoopt dat er nog een oplossing gevonden kan worden.
In de brief schrijft het bestuur dat het stoppen voor een bakje koffie ingaat tegen het principe 'samen uit, samen thuis', dat de club hanteert. Andere leden zouden wegblijven of een andere groep kiezen door het gedrag van de drie berispte leden. De voorzitter van De Trappers wil niet nader ingaan op de kwestie.
Waarschijnlijk speelt er veel meer, maar wordt dat niet verteld. Ik vind het niet sociaal om met z'n drieen iets anders te doen dan de rest van de vereniging waar je lid van bent geworden, maar om dan zo te reageren....
Less is bore
Zal toch wel meer spelen dan dit, anders is het wel erg kinderachtig. Maar goed, ik vind ook dat je je als lid moet aanpassen aan de groep, daar heb je tenslotte mee ingestemd, wil je dat niet dan heb je bij zo'n club ook niet veel te zoeken.
Vind het prima om met de club koffie te drinken ergens, maar mag wat mij ook wat later in de rit, nog dichter bij huis. Zijn ook dagen met veel regen waar men toch gaat stoppen, dan fiets ik toch door naar huis, kan toch niet gezond zijn om dan te stoppen.
Vind het prima om met de club koffie te drinken ergens, maar mag wat mij ook wat later in de rit, nog dichter bij huis. Zijn ook dagen met veel regen waar men toch gaat stoppen, dan fiets ik toch door naar huis, kan toch niet gezond zijn om dan te stoppen.
[quote="gast"]Dan maak je toch gewoon een koffiegroep en een niet-koffiegroep ? Dan voldoen ze meteen aan het principe samen uit-samen thuis.[/quote]
+1
Wij doen dit uit principe al jaren niet meer, uit eigen ervaring is het ook niet 'fiets'bevordelijke voor het verloop van de rest van de tocht.
We drinken gezamelijk koffie iedere eerste zondag van de maand 'na' de rit, en dat is dan ook heel gezellig.
+1
Wij doen dit uit principe al jaren niet meer, uit eigen ervaring is het ook niet 'fiets'bevordelijke voor het verloop van de rest van de tocht.
We drinken gezamelijk koffie iedere eerste zondag van de maand 'na' de rit, en dat is dan ook heel gezellig.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Lol, dat bericht.
Maar ik stop zelf niet onderweg voor (lange) koffiestops etc. Afkoelen, op gang komen etc. zie ik echt niet zitten.
Uitzondering is in het voorjaar als ik lange zwerftochten in Gran Canaria of Tenerife maak, maar dan is het ook vakantie...............
Maar ik stop zelf niet onderweg voor (lange) koffiestops etc. Afkoelen, op gang komen etc. zie ik echt niet zitten.
Uitzondering is in het voorjaar als ik lange zwerftochten in Gran Canaria of Tenerife maak, maar dan is het ook vakantie...............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........