Alles over vakanties op én met de fiets

weekje trainen in Spanje eind maart, waar?

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 21 jan 2014 11:06

hoi,

ben van plan in laatste week van maart een weekje te gaan trainen in Spanje.
Niet op een eiland, want ik ben er met de auto.
Wat is een leuke plek om lekker wat kilometers weg te trappen in een omgeving met van alles wat?
Nog mooier zou het zijn als het een omgeving is waar verschillende gps routes voor bestaan, maar dat is niet noodzakelijk

allard
Allard

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 21 jan 2014 11:23

Waar ga je precies heen?

Ik woon in Barcelona en hier in de omgeving kun je goed fietsen (al hangt het wel waf wat je precies wilt).
Een idee wellicht: http://www.meetup.com/The-Barcelona-Road-Cycling-Group/ (voornamelijk Nederlanders en Engelsen).

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 21 jan 2014 12:01

jsprbcn schreef:Waar ga je precies heen?

Ik woon in Barcelona en hier in de omgeving kun je goed fietsen (al hangt het wel waf wat je precies wilt).
Een idee wellicht: http://www.meetup.com/The-Barcelona-Road-Cycling-Group/ (voornamelijk Nederlanders en Engelsen).
Moet naar Zuid Frankrijk en wil dus graag er een weekje, in aardig weer, aan vastknopen om lekker te trainen. Waar maakt me niet zoveel uit, ik wil best naar Zuid Spanje rijden. Zoek wat verschillende rondjes met afwisseling, van rond de 100km
Allard

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 21 jan 2014 12:09

beren040 schreef:Moet naar Zuid Frankrijk en wil dus graag er een weekje, in aardig weer, aan vastknopen om lekker te trainen. Waar maakt me niet zoveel uit, ik wil best naar Zuid Spanje rijden. Zoek wat verschillende rondjes met afwisseling, van rond de 100km
Of het dan al mooi weer is is moeilijk te zeggen, maar zolang het niet regent is het heel goed fietsen.
Tot hoe ver wil je afzakken in Spanje?

margriet
Forum-lid
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 21 jan 2014 13:54

Wij proberen elk jaar begin april een weekje naar Spanje te rijden om te trainen. Ervaring heeft ons geleerd om pas op het laatste moment een beslissing te nemen en af te reizen naar een plek waar een week lang stabiel mooi weer wordt verwacht. En dan gewoon even met bijvoorbeeld viamichelin op de pc kijken naar een gebied met veel witte en gele kronkelende weggetjes.
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 21 jan 2014 15:59

jsprbcn schreef:
beren040 schreef:Moet naar Zuid Frankrijk en wil dus graag er een weekje, in aardig weer, aan vastknopen om lekker te trainen. Waar maakt me niet zoveel uit, ik wil best naar Zuid Spanje rijden. Zoek wat verschillende rondjes met afwisseling, van rond de 100km
Of het dan al mooi weer is is moeilijk te zeggen, maar zolang het niet regent is het heel goed fietsen.
Tot hoe ver wil je afzakken in Spanje?
zelfs tot aan Malaga :D
Allard

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 21 jan 2014 16:12

Malaga ben ik vorige week geweest. Heb nog wel een aantal leuke gps routes van die omgeving. Wel goed om te weten dat daar geen meter vlak is (behalve de kustweg, maar daar wil je niet fietsen...)
Laatst gewijzigd door jorrit10 op 22 jan 2014 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 jan 2014 17:15

beren040 schreef:
jsprbcn schreef:Waar ga je precies heen?

Moet naar Zuid Frankrijk en wil dus graag er een weekje, in aardig weer, aan vastknopen om lekker te trainen. Waar maakt me niet zoveel uit, ik wil best naar Zuid Spanje rijden. Zoek wat verschillende rondjes met afwisseling, van rond de 100km
In Z-Frankrijk kan het ook heel aardig weer zijn einde maart (of niet). Ik denk dat de omgeving van Calpe populair is, net omwille van de vele mogelijkheden en goed weer.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

SENSAtioneel
Forum-lid

SENSAtioneel 22 jan 2014 11:38

Ha allen,

evenals vorig jaar van 9-1 t/m 13-1 in Fuengirola (omg. Malaga/Marbella) geweest, maar kan je alleen een terugkoppeling geven over het weer (was geen fietsreisje).
Het weer in deze periode was redelijk. Een dag bewolking gehad waarbij een lange broek en jas geen overbodige luxe was. Wanneer echter de zon (op de overige dagen volop aanwezig) doorbrak liep de temperatuur op naar 20-22 graden. Ideaal lijkt mij!
V.w.b. de wegen en het gebied: er zijn talrijke stijle klimmen te vinden in de omgeving. De hoofdwegen zijn goed maar dan spreek ik over de provinciale en rijkswegen waar je liever niet op wilt fietsen. De bergweggetjes zijn soms onverhard dus plan je route goed. Ook de verharde wegen zijn niet altijd van optimale kwaliteit.

kortom: geen fietservaring in de buurt maar op het oog leek het een redelijk gebied voor een trainingsweekje. Verdiep je wel enigzins in de routes!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 22 jan 2014 11:52

Omgeving Calpe is ideaal! Zonnige streek en mooie temperaturen (20 a 25 graden). En nog best te doen vanaf Zuid-Frankrijk.
Waarom denk je dat de profploegen er zo graag hun stages doen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 23 jan 2014 10:22

Heel veel profs hebben een stekje gevonden in (de omgeving van) Girona, je kunt daar in de omgeving alle kanten op. Je kunt er de bergen in, maar ook langs de prachtige kustwegen fietsen. Ook niet al te ver weg vanaf Zuid-Frankrijk.

ekki
Forum-lid

ekki 23 jan 2014 12:27

Girona/Costa Brava (rond Lloret / Tossa) is in mijn ogen de meest geschikte bestemming. Veel lang en kort klimwerk. Net op over de Franse/Spaanse grens en voor mij al meer dan 20 jaar m.n. in april een bestemming om heerlijk te fietsen.

Daarnaast veel mogelijkheden voor goedkope hotels / appartementen. En plenty GPS routes.

Plaats reactie