Zipp 404 van 10 speed naar 11 speed?
ik heb Zipp 404 wielen van voor 2012 met shimano body. Volgens Zipp zijn deze niet om te bouwen van 11 speed. Nu heb ik begrepen dat het mogelijk is een op 10 speed Campagnolo body wel te monteren en hier dan een 11 speed Campagnolo cassette op te monteren, dit zou dan passen?
Klopt dit verhaal? En zo ja, kan ik met deze Campagnolo setup het wiel wel gewoon gebruiken in combinatie met een Shimano derialleur, of zijn de stappen van een Shimano derialleur net iets anders dan een Campagnolo derialleur?
Klopt dit verhaal? En zo ja, kan ik met deze Campagnolo setup het wiel wel gewoon gebruiken in combinatie met een Shimano derialleur, of zijn de stappen van een Shimano derialleur net iets anders dan een Campagnolo derialleur?
-
- Forum-lid HC
Dat kan maar werk eigenlijk enkel echt goed met di2 omdat je dan de geringe verschillen optimaal kan instellen met een mechanische groep zou dit niet mijn keuze zijn.
Ik niet, maar zit wel met precies hetzelfde probleem. Alleen ben ik van plan ook de hele groep te vervangen naar campagnolo record 11 speed (heb het helemaal gehad met sram red 10speed). Heb je dan ook nog problemen met schakelen ? Dus dan vervang ik Shimano 10speed body op mijn Zipp 404 door Campagnolo 10 speed body met daarop 11 speed Campagnolo Record Cassette. En een extra spacer geloof ik ?
Dat klopt, hiervoor heb je twee spacer ringen nodig maar die zitten gewoon bij de Campagnolo kit van Zipp.triabas schreef:Ik niet, maar zit wel met precies hetzelfde probleem. Alleen ben ik van plan ook de hele groep te vervangen naar campagnolo record 11 speed (heb het helemaal gehad met sram red 10speed). Heb je dan ook nog problemen met schakelen ? Dus dan vervang ik Shimano 10speed body op mijn Zipp 404 door Campagnolo 10 speed body met daarop 11 speed Campagnolo Record Cassette. En een extra spacer geloof ik ?
Volgens mij zou dat moeten werken (je vervangt niet alleen de body maar ook de rode spacer aan de NDS). Je mag het ook komen uitproberen bij mij, ik bezit een 404 met Campa body en cassette.
http://velonews.competitor.com/2013/09/ ... ght_303199
http://velonews.competitor.com/2013/09/ ... ght_303199
-
- Forum-lid HC
Voor de duidelijkheid: het kan maar beter dan 95% van optimaal wordt het niet (met di2 wordt het zeker beter), persoonlijk zou ik eerder een andere naaf inspaken.
Ja dat klopt. Ik had exact hetzelfde probleem. Ofwel kies je ervoor om je wielen te laten herspaken bij Zipp zelf, ofwel gebruik je een campa 10 speed body.johny-boy schreef:ik heb Zipp 404 wielen van voor 2012 met shimano body. Volgens Zipp zijn deze niet om te bouwen van 11 speed. Nu heb ik begrepen dat het mogelijk is een op 10 speed Campagnolo body wel te monteren en hier dan een 11 speed Campagnolo cassette op te monteren, dit zou dan passen?
Op die 10speed body gebruik ik gewoon een Chorus-11speed cassette in combinatie met een Ultegra ketting en Stronglight chainrings. En ik kan je garanderen dat ik geen enkel schakelprobleem heb.
Onlangs zelf de ketting vervangen door een KMC ketting, en ook nu geen enkel probleem