Beste fietsfanaten,
Ik fiets op een Van Tuyl Tica Four afgemonteerd met Record 11speed, Campagnolo Eurus wielen en Ritchey WCS carbon stuur, stuurpen en masttopper. Nooit problemen gehad tot na het fietsen van de Jean Nelissen in Luxemburg, deels regenachtig.
Ik heb dus een ontzettende irritante kraak als ik kracht zet en vooral als ik uit het zadel kom en de fiets van links naar rechts beweeg. Ik heb ondertussen de crank, pedalen, snelspanners, stuurpen, cassette schoongemaakt en voorzien van nieuw vet, helaas zonder resultaat.
Ik ' denk' dat het in de voorbouw zit omdat als ik kracht zet zonder het stuur aan te raken ik geen kraak hoor.
Voordat ik naar de fietsenmaker ga en mijn balhoofd en alle lagers laat controleren hoor ik graag of iemand eenzelfde probleem heeft gehad en wat de oplossing is geweest.
Rara waar komt het kraken vandaan
- arnoudrace
- Forum-lid
Zadelpen? Of kettingbladboutjes
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- scubadiver
- Forum-lid
Bij mij bleek het kraken eens van het metalen busje om de remkabel te zijn die wat geroest was.
Als ik dan mijn stuur heen en weer bewoog dan kraakte dat omdat die in de houder op het frame schuurde, Dat busje een beetje geschuurd en wat vet eraan en weg was het.
Als ik dan mijn stuur heen en weer bewoog dan kraakte dat omdat die in de houder op het frame schuurde, Dat busje een beetje geschuurd en wat vet eraan en weg was het.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2