Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Custom Velocity Deep V velg met cassette

SNS
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2014 21:03

SNS 04 aug 2014 15:35

Voor mijn Koga opknap project ben ik opzoek naar een set diepe/verhoogde zwarte velgen, voor zo min mogelijk geld. Iets wat men tegenwoordig veelal ook bij Fixies ziet.
Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat dit soort diepe/verhoogde velgen voor racefietsen vaak alleen te verkrijgen zijn als Carbon velgen, iets wat ik niet nodig heb en veel te ver boven mijn budget zit.

Nu is het dus ook mogelijk om een losse velg van Velocity te kopen: http://singlespeedparts.nl/velocity-deep-v-velg.html

Alleen is het met deze velg ook mogelijk om er een eigen shimano naaf met cassette in te zetten en dan te spaken?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9143
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 aug 2014 15:47

Zolang het aantal spaakgaten gelijk is kun je zo'n beetje elke naaf erin spaken. Let er wel op dat de velg remvlakken heeft (specifieke baanvelgen hebben die niet bijvoorbeeld, omdat er namelijk nooit remmen op een baanfiets zitten)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

musicus
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 sep 2011 18:57
Locatie: Nijmegen

musicus 04 aug 2014 19:38

Kijk ook eens op cnc-bike.de
Daar heb je verschillende hoge aluminium velgen voor een zeer betaalbare prijs. Ik heb ze zelf voor m'n fixie en nu ook als wielset voor m'n racefiets.

SNS
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2014 21:03

SNS 04 aug 2014 23:36

53x11 schreef:Zolang het aantal spaakgaten gelijk is kun je zo'n beetje elke naaf erin spaken. Let er wel op dat de velg remvlakken heeft (specifieke baanvelgen hebben die niet bijvoorbeeld, omdat er namelijk nooit remmen op een baanfiets zitten)
Dat is inderdaad een goeie! Ik zal er op letten.
musicus schreef:Kijk ook eens op cnc-bike.de
Daar heb je verschillende hoge aluminium velgen voor een zeer betaalbare prijs. Ik heb ze zelf voor m'n fixie en nu ook als wielset voor m'n racefiets.

Bedankt, staan inderdaad een paar mooie velgen op voor een zeer redelijke prijs!

Btw, hebben deze CNC velgen nou wel of geen remvlak? http://www.cnc-bike.de/product_info.php ... ts_id=4961

musicus
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 sep 2011 18:57
Locatie: Nijmegen

musicus 05 aug 2014 13:59

Ja die hebben een remvlak. Na een paar keer remmen in de regen wordt het remvlak wel zilver. De lak gaat er dan af.
Het zijn dezelfde velgen als de H Plus Son SL42, maar dan zonder het merkje erin.

Ik heb ze nu als set in m'n racefiets.

SNS
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2014 21:03

SNS 05 aug 2014 16:16

musicus schreef:Ja die hebben een remvlak. Na een paar keer remmen in de regen wordt het remvlak wel zilver. De lak gaat er dan af.
Het zijn dezelfde velgen als de H Plus Son SL42, maar dan zonder het merkje erin.

Ik heb ze nu als set in m'n racefiets.

Heb je voor dit soort velgen nog speciale spaken nodig? Zo ja, wat voor precies?
En hoe heb je de lengte bepaald?

Gebruikersavatar
gazelle79
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 okt 2012 14:03
Locatie: Hoeven

Gebruikersavatar gazelle79 05 aug 2014 16:22

Stickertjes eraf en 't heertje ben je:

http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... ;orderby=2
Afbeelding

Plaats reactie