Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
gaisdergerman
- Forum-lid
gaisdergerman
03 sep 2014 19:36
Komend jaar het tweede seizoen dat ik ga crossen en wil waarschijnlijk mijn carbon velgjes gaan gebruiken voor de cross. Wellicht kan ik daardoor komend seizoen wel top 20 rijden

.
Als het er slecht bij ligt ga ik gewoon met alu rijden, maar de snellere crossen wil ik dan met carbon wielen rijden.
Nu vroeg ik me af welke remblokken aan te raden zijn?
Op de weg rijd ik momenteel met BBB kurk remblokken. Rijdt hier eigenlijk alleen maar mee met mooi weer en dan doen ze het prima. Op aanraden van het forum heb ik nog een setje reynolds gekocht maar deze gaan er pas op als de kurk op is.
Dus graag advies! Kon er online namelijk maar weinig over vinden.
-
edwin01
- Forum-lid
edwin01
04 sep 2014 12:20
Niet met carbon wielen....
Zomaar uit nieuwsgierigheid (van mij mag je hoor!), maar waarom zou je je dure carbon wielen in de waagschaal stellen bij het crossen?
-
gaisdergerman
- Forum-lid
gaisdergerman
04 sep 2014 14:40
Ik vind dat ik mijn carbon wielen te weinig gebruik op de weg. Vorig jaar voor het eerst een licentie bij de amateurs en het crossen vond ik helemaal geweldig. Ben ook op de weg gaan koersen maar dat vind ik minder. Vooral ook omdat ik er al een keer hard onderuit ben gegaan (paar maanden lappenmand).
Ik denk dat je met crossen veel voordeel hebt met een lichte set (of dat nu carbon of alu is maakt niet uit). Nadeel van carbon is natuurlijk dat het voor geen meter remt (als het nat is). Alleen vaak hoef je niet veel te remmen in een cross.
Als je dat wel moet ben ik benieuwd naar welke blokken het meeste remkracht geven

.
-
way2go
- Forum-lid
way2go
06 sep 2014 14:12
Ik gebruik zelf koolstop remblokken op mijn alu velgen, de zalm-rode variant. Deze zijn van zacht rubber. Voordeel is dat het beter remt bij natte omstandigheden en dat je velgen minder hard slijten (remblokken slijten harder dan je velgen). Ik denk dat deze ook wel geschikt zijn voor carbon velgen, maar dat zou je even moeten checken.
Sowieso niet onverstandig om een remblok te nemen met zachter rubber voor je carbon velgen!
-
gaisdergerman
- Forum-lid
gaisdergerman
07 sep 2014 08:03
Ik heb een beetje geïnformeerd bij andere en merk dat er heel veel met remblokken rijden die geschikt zijn voor alu velgen.
Ga mijn bbb tristop maar gewoon eens proberen.
-
way2go
- Forum-lid
way2go
07 sep 2014 13:21
BBB tristop heb ik zelf geen ervaring mee, maar ken wel mensen die er mee rijden en die zijn wel redelijk positief. Zelf ben ik echter niet zo'n fan van dual/triple compound remblokken... Het lijkt me dat ze onevenredig slijten door combinatie van hard en zacht rubber, en dat ze minder vriendelijk zijn voor je velgen dan zachte single-compound remblokken. Maar nogmaals: ik heb er geen ervaring mee.
-
enrico-s-works
- Forum-lid
enrico-s-works
09 sep 2014 21:13
Tip: Swisstop Flash Pro Black Prince. Gebruik deze op Shimano C35 Tube wielen; remt verrassend goed.