Waarschijnlijk een nieuwe fiets
- Superstick
- Forum-lid
Hallo allemaal, hier weer terug van weggeweest.
Ik rijd momenteel op een Van Nicholas Mistral 2012. Helaas heb ik erg last van mijn schouder op deze fiets. Schouder was altijd al slecht en is door wat voetbalblessures nog slechter geworden. Daardoor kan ik niet meer goed op deze fiets rijden, omdat 'de zit te diep is'. Er staat te veel druk op mijn schouder. Ik ga proberen het stuur wat te verhogen, maar ik vrees dat dat niet genoeg gaat zijn.
Doodzonde, want deze mooie fiets heeft na 3 jaar nog geen 500 km gereden, maar het is niet anders. Ik kan m inruilen zodat ik voor niet al te veel bijbetaling een goedkoper, maar wel passend frame krijg.
In het verleden wel gevonden op het forum, maar nu niet. De vraag luidt, wat zijn frames/fietsen die niet al te 'racey' zijn, waarop je dus vrij goed rechtop kunt zitten? De hoogte van het zadel en het stuur moeten voor mij nagenoeg even hoog gaan zijn denk ik..
Bedankt!!
Ik rijd momenteel op een Van Nicholas Mistral 2012. Helaas heb ik erg last van mijn schouder op deze fiets. Schouder was altijd al slecht en is door wat voetbalblessures nog slechter geworden. Daardoor kan ik niet meer goed op deze fiets rijden, omdat 'de zit te diep is'. Er staat te veel druk op mijn schouder. Ik ga proberen het stuur wat te verhogen, maar ik vrees dat dat niet genoeg gaat zijn.
Doodzonde, want deze mooie fiets heeft na 3 jaar nog geen 500 km gereden, maar het is niet anders. Ik kan m inruilen zodat ik voor niet al te veel bijbetaling een goedkoper, maar wel passend frame krijg.
In het verleden wel gevonden op het forum, maar nu niet. De vraag luidt, wat zijn frames/fietsen die niet al te 'racey' zijn, waarop je dus vrij goed rechtop kunt zitten? De hoogte van het zadel en het stuur moeten voor mij nagenoeg even hoog gaan zijn denk ik..
Bedankt!!
-
- Forum-lid
Er zijn diverse zgn. 'comfortracers' waarop je meer rechtop zit. Ik rij zelf sinds dit jaar op een BMC Granfondo 01 die me zeer goed bevalt. Maar er zijn meer fietsen in dat genre. Let ook op de breedte van je stuur. En vooral ook de lengte van je bovenlichaam, dat is in mijn geval verhoudingsgewijs kort vandaar de keuze voor BMC.
- Superstick
- Forum-lid
Kijk, die term zocht ik: Comfortracer! Thanks! Ik laat me gewoon voorlichten door de fietsenmaker uiteraard en bekijk zelf nog wat zaken,. Maar nu kan ik iets gerichter zoeken, merci!
-
- Forum-lid
Who helped you last time when adjusting the bike? A bike fitting can be a good tool and in good guideline for buying a bike. See above all a directive that helps with the geometry of the frame and the size you need.
imran
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Voor "comfort" moet je in je zetel blijven zittenSuperstick schreef:Kijk, die term zocht ik: Comfortracer!
Er zijn wel meerdere "Endurance" racers.
Kijk eens naar volgende fietsen (en er zijn er ongetwijfeld nog)
- Specialized Roubaix
- Merckx Mourenx69
- Koga Solacio
- Colnago CX Zero
- Merida road
- BMC Gran Fondo
- Cannondale Synapse
- Bianchi Infinito
- Canyon Endurance CF
- Scott Solace
- Trek Domane
- Specialized Secteur
- .........
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Superstick
- Forum-lid
Bedankt allemaal!
Ben even naar een fietsenmaker geweest hier in Bussum. Die gaat mij eerst eens op mijn huidige fiets zetten en wat dingetjes proberen. Ik hoop natuurlijk dat dat gaat lukken, want ik heb speciaal voor titanium gekozen.
Hij had het ook over de stuurpen (korter, omdraaien, etc.). Enfin, volgende week vrijdag gaan we er mee aan de slag!
Ben even naar een fietsenmaker geweest hier in Bussum. Die gaat mij eerst eens op mijn huidige fiets zetten en wat dingetjes proberen. Ik hoop natuurlijk dat dat gaat lukken, want ik heb speciaal voor titanium gekozen.
Hij had het ook over de stuurpen (korter, omdraaien, etc.). Enfin, volgende week vrijdag gaan we er mee aan de slag!
Mooi van die FM want er lopen er genoeg rond die je zomaar een andere fiets zouden aansmeren zonder dat de mogelijkheden met je huidige fiets bekeken zijn.
Hopelijk lukt het om een goede positie te vinden zonder schouderklachten.
Hopelijk lukt het om een goede positie te vinden zonder schouderklachten.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
Stuurpen omdraaien heeft mij als "beginnend" wielrennen ook geholpen, kwam uit het mountainbiken en was de diepe zit nog niet gewend.. Kreeg meestal na een uur last van me rug/schouder/nek en sinds ik de stuurpen om had gedraaid waren die klachten weg!