Fulcrum Racing 5 lagers
Kan iemand mij vertellen of de Fulcrum Racing 5 LG 2015 cup en conus lagers heeft (zoals hier op de site van fulcrum), of industrielagers (zoals hier op de site van fulcrum, pagina 23)?
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Ok, toch interessant dan, dit:
Anyway, ik kom met de vraag omdat ik (een klein beetje) speling heb op m'n R5 voorwiel, ca 500km gereden. Met industrielagers is dat niet af te stellen toch?Fulcrum schreef:HIGH GRADE, TOP QUALITY STEEL BEARINGS WITH CUP AND CONE CONSTRUCTION
ik heb de lagers zelf vervangen en het zijn gewoon goedkope industrielagers. Fulcrum heeft wel een constructie bedacht om wat speling af te stellen. aan de zijkant zit een ring met 2,5 mm imbus, als je deze een stukje losdraait dan kan je de ring aandraaien en de speling eruit halen. Let op, niet te strak anders draait het wiel voor geen meter. Zorg wel voor een goed passende sleutel anders draai je snel een boutje dol. uiteraard daarna het boutje weer vastzetten. Als de lagers korrelig rollen dan kan je ze eruit tikken en vervangen voor een paar kwaliteitslagers bijv. SKF.
-
- Forum-lid
Tja nieuwe wielen en dan na 500 km al speling en afstellen. Kwaliteit zeg.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Heeft niet zo veel met kwaliteit van de wielen te maken. Wel mogelijk met de kwaliteitscontrole van de fabrikant. De speling zat er mogelijk al (een klein beetje) in.
Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
Website: https://www.maatwielen.nl
-
- Forum-lid
Dat snap ik ook wel, maar ik lees tegenwoordig alleen maar dat mensen wielen kopen en dat vanuit de doos de lagers al afgesteld moeten worden of dat ze na 500 km mankementen vertonen. Ik vraag me af of het dan met de kwaliteitscontrole zo slecht gesteld is?Maatwielen schreef:Heeft niet zo veel met kwaliteit van de wielen te maken. Wel mogelijk met de kwaliteitscontrole van de fabrikant. De speling zat er mogelijk al (een klein beetje) in.
Groeten,
Hans
The mind is like a parachute; it only works when it is open.
Hmm, misschien heb ik geschreeuwd voor geslagen te zijn; (heel klein beetje) speling is aanwezig wanneer ik het wiel uit het frame heb, maar zodra ingeklemd is het weg.
Klemkracht is overigens gewoon handvast; mijns inziens nergens voor nodig om een snelspanner zo vast te zetten dat de indruk in je handpalm blijft staan (wat volgens de manual wel moet...).
Vraag blijft natuurlijk staan wat voor lagers er in zitten. Zodra ik tijd heb probeer ik ze wel een keertje open te schroeven, maar ik stelde de vraag vooral om te weten wat ik aan ga treffen.
Klemkracht is overigens gewoon handvast; mijns inziens nergens voor nodig om een snelspanner zo vast te zetten dat de indruk in je handpalm blijft staan (wat volgens de manual wel moet...).
Vraag blijft natuurlijk staan wat voor lagers er in zitten. Zodra ik tijd heb probeer ik ze wel een keertje open te schroeven, maar ik stelde de vraag vooral om te weten wat ik aan ga treffen.