Op zoek naar nieuwe fiets, maar zoveel keuzes.....
Hallo,
Sinds een paar weken besloten een nieuwe fiets te kopen.
Mijn huidige fiets is nu 6 jaar uit en heeft aardig wat kilometers gereden. Nu ook toe aan een nieuwe wielenset dus besloten om een nieuwe fiets te kopen.
Mijn huidige fiets gaan zeker niet weg, want die hou ik erbij, maar er komt nog een nieuwe fiets bij.
Mijn huidige fiets is een Jan Janssen triple van volledig carbon met Shimano 105.
Ik rij ongeveer 7500 km per jaar en vind het leuk om regelmatig in limburg of de Ardennen te gaan fietsen. De fiets moet ook wel comfortabel zijn, want ik rij regelmatig redelijke afstanden en meestal in het voorjaar rij ik de AGR en de LBL. Einde van het jaar ga ik ook het Alpenbrevet rijden.
Nu ken ik heel veel merken fietsen, maar wat is volgens jullie de fiets die het beste bij het bovenstaande profiel past en waarom?
Als laatste mijn budget is ongeveer 3000 euro en daar zit noodzakelijk nog wel een beetje speling op.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Sinds een paar weken besloten een nieuwe fiets te kopen.
Mijn huidige fiets is nu 6 jaar uit en heeft aardig wat kilometers gereden. Nu ook toe aan een nieuwe wielenset dus besloten om een nieuwe fiets te kopen.
Mijn huidige fiets gaan zeker niet weg, want die hou ik erbij, maar er komt nog een nieuwe fiets bij.
Mijn huidige fiets is een Jan Janssen triple van volledig carbon met Shimano 105.
Ik rij ongeveer 7500 km per jaar en vind het leuk om regelmatig in limburg of de Ardennen te gaan fietsen. De fiets moet ook wel comfortabel zijn, want ik rij regelmatig redelijke afstanden en meestal in het voorjaar rij ik de AGR en de LBL. Einde van het jaar ga ik ook het Alpenbrevet rijden.
Nu ken ik heel veel merken fietsen, maar wat is volgens jullie de fiets die het beste bij het bovenstaande profiel past en waarom?
Als laatste mijn budget is ongeveer 3000 euro en daar zit noodzakelijk nog wel een beetje speling op.
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Tsja. Vrijwel ieder (serieus) merk....
Heb je dan geen voorkeur of een 'zwak' voor een bepaald merk? Alle merken bieden rond dat budget fietsen die voldoen aan de door jou gestelde eisen, ook Jan Janssen, Dus misschien kan je jezelf (en ons) helpen door daar wat verder onderzoek naar te doen zodat je ook wat gerichter kan zoeken.
Succes
Succes
Ja ik heb natuurlijk al wel wat gekeken en al heel wat mooie fietsen gezien, maar Pinarello en Specialized en Willier of Bianchi vond ik wel heel mooi. Nooit gedacht dat ik zo naar de Italiaanse kant op zou gaan haha.
Koop gewoon waar je hart sneller van gaat kloppen want fietsen doen ze allemaal goed. Specialized staat wel bekend als stijf maar enigszins hard.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En kies met je emotie (mits hij goed past uiteraard). Een ratio gekozen fiets blijft altijd knagen, zeker als ik kijk welke kant je zoekt 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Het omgekeerde klinkt ook goeddaniel1975 schreef:En kies met je emotie (mits hij goed past uiteraard). Een ratio gekozen fiets blijft altijd knagen, zeker als ik kijk welke kant je zoekt
Ik zou dan de nadruk leggen op een meer comfortabele fiets. Mogelijk een endurance bike?remco204 schreef: De fiets moet ook wel comfortabel zijn, want ik rij regelmatig redelijke afstanden en meestal in het voorjaar rij ik de AGR en de LBL. Einde van het jaar ga ik ook het Alpenbrevet rijden.
In dat geval vallen veel fietsen al weer af.
-
- Forum-lid
Ik zou dit seizoen even afmaken op je huidige fiets en straks (als het einde van het seizoen nadert) je slag slaan.
Gebruik de tussenliggende tijd om je te oriënteren en te bedenken wat je wil en verwacht.
Voor 3000 euro kun je flink wat moois kopen (ieder merk en bijna altijd een prima afmontage)
Suc6 !
Gebruik de tussenliggende tijd om je te oriënteren en te bedenken wat je wil en verwacht.
Voor 3000 euro kun je flink wat moois kopen (ieder merk en bijna altijd een prima afmontage)
Suc6 !
Klinkt allemaal goed jongens bedankt!
Ik wil zeker niet te snel kiezen en een miskoop doen dus ik zal wel even mijn tijd nemen.
Natuurlijk ga ik zeker nog langs een paar fietszaken om wat info en ideeën op te doen.
De fietszaak waar ik altijd kom moet ik natuurlijk ook nog eens gaan praten.
Volgens mij gaat het me niet lukken om dit hele seizoen te wachten om mijn nieuwe aan te schaffen.
Blijft natuurlijk wel belangrijk dat de fiets mij aanvult als fietser natuurlijk.
Ik wil zeker niet te snel kiezen en een miskoop doen dus ik zal wel even mijn tijd nemen.
Natuurlijk ga ik zeker nog langs een paar fietszaken om wat info en ideeën op te doen.
De fietszaak waar ik altijd kom moet ik natuurlijk ook nog eens gaan praten.
Volgens mij gaat het me niet lukken om dit hele seizoen te wachten om mijn nieuwe aan te schaffen.
Blijft natuurlijk wel belangrijk dat de fiets mij aanvult als fietser natuurlijk.
Misschien is het verstandig om eerst te kijken waar je hem wilt kopen. Zelf hecht ik veel waarde aan een goede betruowbare fietsenmaker, waar je terechtkunt voor onderhoud en als er eens iets mankeert. Ik laat de keuze van mijn nieuwe fiets (binnenkort) afhangen van wat hij heeft. Laat je dan daar goed adviseren en praat over je wensen. Dan moet je er wel uit komen lijkt me.
Als service je niet zoveel uitmaakt zou je ook kunnen kijken bij een discounter en dan op zoek gaan naar de beste aanbieding.
Als service je niet zoveel uitmaakt zou je ook kunnen kijken bij een discounter en dan op zoek gaan naar de beste aanbieding.