Kuota Kharma vs. Moozes Mistral
Dag,
ik twijfel tussen de Kuota Kharma 2010 en de Moozes Mistral 2010.
als iemand me de voor-en/of nadelen kan zeggen of ervaring heeft met één van de fietsen mag je het zeker laten weten.
persoonlijk vind ik de Kuota mooier dan de Moozes, ook qua kleurverdeling. heb geen ervaring met beide fietsen.
of andere suggesties qua fiets in de prijsklasse van 3000 euro voor de volledige fiets?
Mvg
ik twijfel tussen de Kuota Kharma 2010 en de Moozes Mistral 2010.
als iemand me de voor-en/of nadelen kan zeggen of ervaring heeft met één van de fietsen mag je het zeker laten weten.
persoonlijk vind ik de Kuota mooier dan de Moozes, ook qua kleurverdeling. heb geen ervaring met beide fietsen.
of andere suggesties qua fiets in de prijsklasse van 3000 euro voor de volledige fiets?
Mvg
life is simple: swim, bike, run, eat, sleep
Je topic hoort eigenlijk thuis in het subforum: "Nieuwe racefiets kopen"
Ik heb de indruk dat je niet weet wat voor maat en geometrie het best bij je past.
Een zaak om eerst uit te vinden voordat je naar fietsen gaat kijken.
Hoe of wat staat op betreffend subforum al in tal van topics beschreven. Kijk daar even in svp.
Ik heb de indruk dat je niet weet wat voor maat en geometrie het best bij je past.
Een zaak om eerst uit te vinden voordat je naar fietsen gaat kijken.
Hoe of wat staat op betreffend subforum al in tal van topics beschreven. Kijk daar even in svp.
-
- Forum-lid
Ik moet zeggen dat ik veel heb gehad aan het "nieuwe racefiets kopen" topic en dan met name dat deel over geometrie etc. (sticky).
Jarenlang op een klassiek model gefietst en moest nu iets nieuws hebben. Ben er achter gekomen dat "dezelfde maat" bij verschillende merken grote verschillen op kan leveren, met name als het gaat om balhoofdbuizen, toch een niet onbelangrijke waarde van je fiets.
Ik raad je dan ook aan (als je prettig op je huidige fiets zit) de geometrie van de fiets die je nu hebt te vergelijken met wat je wilt gaan kopen. Check bovenbuis en balhoofdbuis zo kun je beredeneren of je met meer/minder spacers zou moeten gaan fietsen en/of een andere lengte stuurpen en of dat voor jou gewenst is.
Succes.
Jarenlang op een klassiek model gefietst en moest nu iets nieuws hebben. Ben er achter gekomen dat "dezelfde maat" bij verschillende merken grote verschillen op kan leveren, met name als het gaat om balhoofdbuizen, toch een niet onbelangrijke waarde van je fiets.
Ik raad je dan ook aan (als je prettig op je huidige fiets zit) de geometrie van de fiets die je nu hebt te vergelijken met wat je wilt gaan kopen. Check bovenbuis en balhoofdbuis zo kun je beredeneren of je met meer/minder spacers zou moeten gaan fietsen en/of een andere lengte stuurpen en of dat voor jou gewenst is.
Succes.
-
- Forum-lid
BMC pro machine
Orbea Orca
Orbea Orca
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Ik zou voor de Kuota gaan, ken een paar mensen met een Moozes en die zijn er niet direct negatief over maar hun fietsen zouden toch iets minder aangenaam rijden (stuurgedrag, stijfheid).
Ook op vlak van design vind ik de Kuota mooier maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ook op vlak van design vind ik de Kuota mooier maar dat is natuurlijk persoonlijk.
ITC'er schreef:ik heb een 52 normaalgezien, dus ik weet wel welke maat ik heb.
Precies zoals Friese renner schrijft.
Het gaat niet om maat alleen maar om oa lengte bovenbuis en hoogte balhoofd dat bij je past. Dat moet je uitgangspunt zijn voor een nieuwe fiets. Zolang je daar niets over verteld is het zinloos om zomaar fietsen te benoemen omdat ze wel "mooi" zijn.