Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Shimano ST-5500 en voorderailleur afstellen

Diniz
Forum-lid

Gebruikersavatar Diniz 20 aug 2015 21:19

Ik heb tweede hands Shimano ST-5500 shifters op de kop kunnen tikken alleen lukt me het afstellen icm met de voorderailleur (FD-5700) niet. Bijvoorbeeld op het grote blad lopen de eerste drie achterste kransen prima en daarna gaat hij tegen de kooi lopen. Volgens mij kan ik twee keer trimmen maar het verschil is dan zo groot dat hij aan de andere kant van de kooi aanloopt.

Nu schijnen deze shifters compact en triple compatibel te zijn via een limit screw, moet ik bijvoorbeeld dit nog instellen en hoe doet ik dat of zie ik iets anders over het hoofd?
Afbeelding

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 20 aug 2015 22:31

Feitelijk zijn de L en H-screws het belangrijkste voor de afstelling, los van hoogte en in de goede lengterichting. Compact vergt niets aparts. Triple shifters stel je op de twee binnenste standen, indien je een dubbel crankstel afstelt. Er zijn zat filmpjes die demonstreren wat je niet weet. Een voorderailleur is geen eenvoudige component. Afstellen met de kabel los.
De trimfunctie is een aantrekkelijk extraatje.

Plaats reactie