Wat kan ik hiervoor vragen?
Ik twijfel over de aanschaf van een 29", dit hangt ook een beetje af of ik mijn huidige fiets voor een redelijke prijs kan verkopen. Het gaat om een Cannondale Scalpel Hi-mod 2 uit 2011 met Mavic Crossmax SLR, FSA K-force light crankstel, 3T Dorico limited stuur en zadelpen. Hij is in zeer goed staat, ketting, cassette, trapas, tandwielen voor zijn onlangs vervangen en in zgan staat. Hij ziet er verder heel netjes uit op de gebruikelijke kleine krasjes die je oploopt bij het mountainbiken na natuurlijk. Heeft iemand een idee wat een redelijke verkoopprijs is voor deze fiets?
26", nieuw was de adviesprijs zo'n 4500 volgens mij maar met veel goedkopere onderdelen zoals de wielen, crankstel, stuurpen, zadelpen, etc.
-
- Forum-lid
Adviesprijs heb je natuurlijk geen ruk aan, fietsen gaan in de uitverkoop voor de helft daarvan weg..Dan heb je verder een incourant model en "oude" fiets. Ik zou denk ik overwegen de spullen over te zetten naar een ander frame. Of anders kijken of 27.5 wielen passen...
Op marktplaats staan redelijk wat scalpels, http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... cannondale daar kan je misschien wel wat mee voor het bepalen van een pij
Op marktplaats staan redelijk wat scalpels, http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... cannondale daar kan je misschien wel wat mee voor het bepalen van een pij
Cannondales worden nieuw niet voor de helft of minder aangeboden.
De korting varieert van 10 tot ±30%
De keren dat ik kortingen van meer dan 30% zie zijn zeer uitzonderlijk.
Verder ben ik het met hendrikjan eens, kijk eerst zelf op Marktplaats.
Wees je er van bewust dat vraagprijzen die daar staan soms compleet elke realiteitszin ontberen.
Zou met die mbt's best wel eens zo kunnen gaan dat we over een paar jaar (of iets meer) een 26" revival krijgen omdat het voor technische parcours toch wel een heel prettig maatje is.
Misschien een idee om je fiets als inruil in te brengen bij aanschaf van een nieuwe fiets?
De korting varieert van 10 tot ±30%
De keren dat ik kortingen van meer dan 30% zie zijn zeer uitzonderlijk.
Verder ben ik het met hendrikjan eens, kijk eerst zelf op Marktplaats.
Wees je er van bewust dat vraagprijzen die daar staan soms compleet elke realiteitszin ontberen.
Zou met die mbt's best wel eens zo kunnen gaan dat we over een paar jaar (of iets meer) een 26" revival krijgen omdat het voor technische parcours toch wel een heel prettig maatje is.
Misschien een idee om je fiets als inruil in te brengen bij aanschaf van een nieuwe fiets?
Thanks voor de reacties! Ik ga wel ff op marktplaats struinen. Heb ook aan een set 27,5 wielen gedacht. Dit past wel in het frame, ik vraag me alleen erg af of het lekker rijdt en of een 29 inch niet meer is wat ik zoek. Misschien hou ik mijn Scalpel wel voor op vakantie in de bergen (het is toch wel een erg fijne fiets) en koop ik een 1X11 erbij met vaste vork voor hier...
-
- Forum-lid
een ragbak en een racebak voor serbak
- opperhoofd
- Forum-lid
Niet onbelangrijk, wat voor nieuwe fiets heb je in gedachten? Welk type. Een 29" racebak of een do-it-all MTB.
27,5" wielen passen krap in het frame maar dan wel met niet te volumineuze banden. Maw, niet doen.
27,5" wielen passen krap in het frame maar dan wel met niet te volumineuze banden. Maw, niet doen.
@serbak
Je vermeldt een adviesprijs maar niet wat je er zelf voor betaald hebt. Lijkt me wel relevant. Voor de betere parts zul je slechts een klein gedeelte van de aankoopprijs kunnen rekenen. Tevens moet de potentiele koper juist die onderdelen wel graag willen hebben.
Je vermeldt een adviesprijs maar niet wat je er zelf voor betaald hebt. Lijkt me wel relevant. Voor de betere parts zul je slechts een klein gedeelte van de aankoopprijs kunnen rekenen. Tevens moet de potentiele koper juist die onderdelen wel graag willen hebben.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
Het is ook net wie je je tegen het lijf loopt met bv MP. Ik zou zeggen een met een bedrag dicht bij de 1000 euro heb je het wel gehad.
Maarja ik heb mensen op MP op een gebruikte Cube peloton van 2 jaar oud 850 euro zien bieden terwijl je daar een nieuwe voor hebt.
Maarja ik heb mensen op MP op een gebruikte Cube peloton van 2 jaar oud 850 euro zien bieden terwijl je daar een nieuwe voor hebt.