Ik heb XT pedalen op mijn Fully. Die gebruik ik nu bijna 1 jaar. Er zit al even wat speling tussen mijn schoenplaatjes en de clips waar je inklikt. Heel irritant. Ze 'knappen' als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb de pedalen niet of nauwelijk in slecht weer gebruikt, het zou me tegenvallen als ze nu al versleten zijn.
Ik kan geen stelmogelijkheid vinden. Ik dacht dat ik ook de meegeleverde schoenplaatjes had gemonteerd, maar dat weet ik niet zeker. Of zijn ze toch versleten?
'Knappende' XT pedalen - ruimte tussen pedalen en plaatjes
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
bizar. Ik gebruik al tien jaar dezelfde plaatjes en pedalen en ik maak meerdere duizenden mtb kilometers. Ze worden flink geteisterd. Je wilt niet weten hoeveel drek er af en toe tussen schoenen, plaatjes en pedalen zit. En tijdens een tocht zit er dan maar éen ding op. Zo hard mogelijk met je schoenplaatjes op de pedalen kloppen om het zand er tussenuit te kloppen. (martelen is een beter woord).
De oude pedalen gaan gewoon over van de oude naar de nieuwe fiets. Niets aan de hand.
Mijn advies: terug naar Nunspeet met die dingen. Hier klopt iets niet.
De oude pedalen gaan gewoon over van de oude naar de nieuwe fiets. Niets aan de hand.
Mijn advies: terug naar Nunspeet met die dingen. Hier klopt iets niet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC