Hoi,
Zoek een stalen mountainbike-wrak om daar de nokjes van de remmen, die voor de versnellings- en remkabels e.d. vanaf te slijpen. Die heb ik nodig om ze op mijn stalen raceframe te solderen, om dit op te kunnen bouwen als (singlespeed) cyclocrossfiets.
Groet, Ben
Nokjes mountainbike-wrak
Zoiets lijkt me makkelijker:
(Google op "downtube shifter mount" of "downtube shifte boss adapter")
(Google op "downtube shifter mount" of "downtube shifte boss adapter")
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dank je, die heb ik nog wel. Het gaat om de nokken voor de cantilever remhoeven of V-brakes op de vorken, de nokjes voor de kabels op de bovenbuis en en voor de versnellingskabel langs de staande achtervork.
Laatst gewijzigd door b747 op 20 okt 2015 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom je wel weg met de brede banden dan? Met single speed bedoel je in dit geval enkele krans voor?
Dat is meer 1x11 of iets dergelijks.
Dat is meer 1x11 of iets dergelijks.
Ah, ik snap het. Plaats je wel foto's van de voortgang van je project?;)b747 schreef:Dank je, die heb ik nog wel. Het gaat om de nokken voor de cantilever remhoeven of V-brakes op de vorken, de nokjes voor de kabels op de bovenbuis en en voor de versnellingskabel langs de staande achtervork.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Heb ooit - om een oude fiets van een kennis weer min of meer rijklaar te maken - zo'n wrak gaan zoeken en vinden op het gemeentelijk containerpark. Een suggestie misschien ? Een oud-ijzerhandelaar is ook een optie, maar die zou er nog (een beetje) geld voor kunnen vragen.
Succes ermee en hou ons op de hoogte van je project, hé.
Succes ermee en hou ons op de hoogte van je project, hé.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral