Sinds kort zoekende naar een nieuwe wielrenner. Ik rijd zelf een carbon frame van Trek (OCLV 5500) met een Dura Ace groep (beide als ik me niet vergis uit 2005, groep misschien uit 2006). Het gewicht is volgens mij wat hoog door de wielen en het stuur, lag volgens mij op 8,5kg als ik me niet vergis? Nou ligt het misschien aan mij, maar vooralsnog geen echt mooie fietsen op het oog (2dehands) behalve Trek fietsen of Pinarello's.
Nou is mij verteld geworden dat groepen als Dura Ace door de jaren heen (dus bijv. mijn groep) nu bijv. een Ultegra is van nu. Daarom heb ik zelf een beetje als standaard om Ultegra te pakken of Dura Ace. Met Campagnolo ben ik minder bekend, maar daar wil ik dan ook niet lager dan de hoogste 2 groepen zoals bij de Shimano.
Nou zag ik de volgende staan: http://tiny.cc/xgz16
Is dit dan een vooruitgang, of blijft voor mij de groep min of meer hetzelfde?
Qua frames ken ik me ook niet echt uit in wat goed is. Net als de rest van de meute wil ik denk ik mee met carbon (aangezien ik het nu ook rijd en het wel bevalt).
Hebben jullie enige aanraders of aanbevelingen/opmerkingen? Een splinternieuwe fiets wil ik sowieso niet aanschaffen, dus die vallen er al buiten.
Bvd!
Nieuwe racer
Nouja, ik kijk op marktplaats. Ik ga natuurlijk niet overal heenrijden. Ik wil een leuk fietsje hebben, waarop ik natuurlijk ook vooruit ga (wat heeft het anders voor nut). Iemand nog suggesties voor een (2dehands)fietsje? 

Groeten....!
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.
Trek 5500 (OCLV 120) met Dura Ace 10 speed en Gipiemme wielset.