Zoals de titel al aangeeft heb ik een vraagje over de zadelhoogte van tijdritfietsen.
Ik heb vandaag voor het eerst sinds het NCK weer op m'n tijdritfiets gefietst en had het idee dat het zadel wel erg hoog stond. Tijdens het NCK zijn er van uit de volgauto beelden gemaakt en daar zie je op dat ik best wel zit te hupsen als het ware.
Ik heb het ff nagemeten en het zadel staat maar liefst 3cm hoger dan op m'n racefiets. Dat lijkt me een beetje te veel, zeker gezien de beelden en m'n gevoel op de fiets. Dus ik denk dat hij wel wat lager moet, maar even hoog als het zadel van m'n racefiets lijkt me weer erg laag.
Wat zijn jullie ideeën hierover?
Zadelhoogte tijdritfiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- bjaslagter
- Forum-lid
Je zit ook verder naar voren beste jongen. Aangezien je benen even lang blijven moet je de zadelhoogte als een soort cirkel rond je bracket zien. Verder naar voren is vaak hoger, verder naar achter dus, je raadt het al, lager.
Volg mijn blog op http://despijkeruitwildervank.wordpress.com/
Heb ieder jaar weer moeite met wennen aan de houding en is altijd nog weer goed gekomen, gewoon wat vaker op dat ding stappen!tommeke14 schreef: Waarschijnlijk moest ik gewoon weer enorm wennen aan de houding op dat martelwerktuig
Zou pas in loop van seizoen in kleine stappen wat met je zadelhoogte gaan doen