Het heeft even geduurd maar na lang zoeken op dit forum en youtube heb ik de stap genomen om mijn eigen racefiets te bouwen, ik heb redelijk veel ervaring met fiets onderhoud maar ik was benieuwd of ik het kon en evt. wat voor problemen ik tegen zou komen.
Wat budget betreft wilde ik rond de 1000euro uit komen, en dat is gelukt, ruim onder zelfs.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een frame van Poison, met vork en stuur onderdelen van Deda en 3T.
Via een kennis in Duitsland heb ik zelf een proefrit mogen maken op zijn Poison cyanit, degelijk spul en niet duur, ik moet toegeven dat ik inspiratie heb opgedaan bij forumlid Ace1978 met zijn eigen tweede fiets project, ook een Poison, deze ...
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=36732
Dus frame, vork, stuur, stuurpen, zadel en zadelpen gekocht, dat zag er zo uit ...
[img=http://img413.imageshack.us/img413/1253/img1yq.jpg]
Wat group betreft moest het in ieder geval shimano zijn aangezien ik daar ervaring mee heb (ook met ATB onderhoud), ik heb uiteindelijk voor de nieuwe 5700 group gekozen in zwart uitvoering, geen waslijnen meer en het schakelt meer dan behoorlijk.
Wielen - keuze zat, ik heb overwogen om een setje te laten maken maar uiteindelijk heb ik voor Fulcrum R7 gekozen, staat goed aangeschreven hier op het forum.
Montage is mij eigenlijk meegevallen, alleen het balhoofd vond ik lastig, het plaatsen van de vorkconus en de stermoer is zelfs met de juiste gereedschap niet eenvoudig, dankzij youtube kan je in iedergeval hier een daar wat tips vinden hoe het moet (en soms hoe het niet moet) :rolleye:
Eerste kilometers zit erop en het valt niet tegen :p , de Ergonovo Pro stuur vind ik heel fijn al vermoed ik dat ik spijt ga krijgen van die witte stuurlint.
Hier is het eindresultaat ...
[img=http://img7.imageshack.us/img7/63/img2jb.jpg]
[img=http://img534.imageshack.us/img534/945/img3dy.jpg]
Tweede fiets, zelf bouw projectje
- robbebopper
- Forum-lid HC