advies welke route
Binnenkort heb ik 2 vakanties gepland, een naar Texel en een naar Garderen.
Nu wil ik beide bestemmingen met de fiets vanuit dordrecht gaan aanfietsen met de racefiets.
Is de kortste route naar Texel via Rotterdam, zoetermeer, Hoogmade, Nieuw-vennep, Hoofddorp etc. ook de mooiste of zou ik beter langs de kust naar het noorden kunnen fietsen?
Wat is de mooiste route (mag dus best wat langer zijn) naar Garderen?
Wellicht dat er hier mensen zijn die deze routes of delen ervan kennen en mij kunnen adviseren?
Alvast bedankt!
Nu wil ik beide bestemmingen met de fiets vanuit dordrecht gaan aanfietsen met de racefiets.
Is de kortste route naar Texel via Rotterdam, zoetermeer, Hoogmade, Nieuw-vennep, Hoofddorp etc. ook de mooiste of zou ik beter langs de kust naar het noorden kunnen fietsen?
Wat is de mooiste route (mag dus best wat langer zijn) naar Garderen?
Wellicht dat er hier mensen zijn die deze routes of delen ervan kennen en mij kunnen adviseren?
Alvast bedankt!
Als je het gratis programma Basecamp van Garmin download en installeert en dan ook de gratis openfietsmap.nl (versie benelux nemen), dan kan je een mooie route tussen deze bestemmingen laten berekenen die voornamelijk mooie weggetjes (fietsroutes) volgt.
Zo plan ik altijd mijn routes naar/door onbekende bestemmingen en moet zeggen dat je soms verrassend mooie stukjes tegenkomt.
Zo plan ik altijd mijn routes naar/door onbekende bestemmingen en moet zeggen dat je soms verrassend mooie stukjes tegenkomt.
Ik zou dan langs de kust naar het noorden fietsen, midden door de Haarlemmermeer gaan fietsen is zeker niet de mooiste route, je zou ook nog langs de Meije, de Kromme Mijdrecht en de Amstel naar Amsterdam kunnen fietsen en dan in Amsterdam over de Schellingwouderbrug het Noordzeekanaal oversteken.
Vervolgens bijvoorbeeld dwars door Noord Holland naar Den Helder.
- alliance_0
- Forum-lid
De fietsrouteplanner van de fietsersbond is een stuk minder omslachtig dan de manier van Soeverein.
Ook hier zeer goede ervaringen met de routeplanner van de Fietersbond. Meestal kies ik het algoritme "makkelijk doorfietsen" of "racefietsroute". Dit uiteraard in combinatie met de opties: "vermijd veerpont" en "vermijd onverhard". Al zal dat eerste wel problemen opleveren als je naar Texel moet
Ik zou lekker over een aantal LF routes gaan. Staan er gewoon bordjesrobbiey schreef:Is de kortste route naar Texel via Rotterdam, zoetermeer, Hoogmade, Nieuw-vennep, Hoofddorp etc. ook de mooiste of zou ik beter langs de kust naar het noorden kunnen fietsen?
Van Dordrecht naar Den Haag over de LF11 (Prinsenroute) En van Den-Haag naar Den-Helder over de LF1 (Noordzeeroute) Beter gaat het niet worden Routes moet je over een stukje LF4 aan elkaar plakken. Dat kan zowel aan de zuidkant van Den Haag als aan de Noordkant.
Mooier dan dit gaat het echt niet worden Zal net iets meer dan 200 zijn maar onderweg barst het van de gelegenheden om bij te tanken.
Is idd mooi fietsen. Eerst door de krimpenerwaard, dan langs de meije erc naar Schellingwouderbrug.MarcoV schreef:Ik zou dan langs de kust naar het noorden fietsen, midden door de Haarlemmermeer gaan fietsen is zeker niet de mooiste route, je zou ook nog langs de Meije, de Kromme Mijdrecht en de Amstel naar Amsterdam kunnen fietsen en dan in Amsterdam over de Schellingwouderbrug het Noordzeekanaal oversteken.
In NH zou ik door waterland, beemster naar schagen rijden en dan naar denhelder. De wieringermeer is kaal en saai.
Alternatief is langs Volendam en Edam over zuiderzeedijk naar Hoorn en dan naar Schagen.
Alternatief is langs de kust. Is zeker een mooie omgeveing, maar veel klinkers en bij mooi weer veel mooiweerfietsers. Sluizen bij IJmuiden of pontje Velsen. Tussen Beverijk en Schoorl heb je een duinkaart nodig, maar de kosten daarvan mogen hte probleem niet zijn. Zeedijk bij Petten ook een bijzonder stuk en de moeite waard.
Kortom, genoeg de moeite waard.
Indien gewenst, kan ik nog wel het gps-traject door Noord-Holland (eventueel incl. Texel) voor je uitstippelen. Bijvoorbeeld een route langs de kust vanaf Noordwijkerhout/Langevelderslag en dan het Noordzeekanaal over via de Zeesluizen of het Pontje Velsen.
Nou, ik heb meteen maar even twee routes uitgestippeld. Allereerst 'n mooie route langs de kust, waarbij het allicht fijn zou zijn als de wind uit een zuidelijke richting in de rug duwt!
Zie GPSies-route: 110 km, met de navolgende ingrediënten...
Zie GPSies-route: 107 km, met de navolgende ingrediënten...
Zie GPSies-route: 110 km, met de navolgende ingrediënten...
- LF1-duinfietspad: Langevelderslag - Zandvoort
- Kennemerduinen (Visscherspad)
- Kopje van Bloemendaal
- Kennemerduinen (Drieduinenweg, waarvan alleen de eerste 700m onverhard (gravel))
- Zeesluizen
- Heemskerkerduin
- Bergen (De Voert)
- Schoorlse Duinen
- Fietspad bovenop de nieuwe Hondsbossche Duinen
- LF1-duinfietspad: Callantsoog - Huisduinen / Den Helder
Zie GPSies-route: 107 km, met de navolgende ingrediënten...
- Vogelenzang (Tweede Doodweg)
- Leyduin (Manpadslaan)
- Aerdenhout
- Kopje van Bloemendaal
- Pontje Velsen (gratis, vaart 3x p/uur: om Xu00, Xu20, Xu40)
- Heemskerkerduin
- Bergen (Eeuwigelaan)
- Schoorlse Duinen
- Ruigeweg: Burgervlotbrug - Oudesluis