Ik denk dat er een grote kans bestaat dat je hele andere zones gaat krijgen uit de test bij de sportarts. 151 is bij mij nog gewoon D1.
Wat de gemiddelde snelheid betreft, dat is zo'n onzinnig getal. Als ik bij mijn broer fiets (Overijssel) ligt mijn gemiddelde snelheid stukken hoger dan thuis (Amsterdam) wat je zelf al zegt, stoplichten enzo spelen een enorme rol. Daarbij kijk ik liever naar het gemaakte aantal uren op welke hartslag.
Wat het meefietsen met anderen betreft, je kan op de site van de NTFU kijken en daar vind je vast een aantal toertochten bij je in de buurt. Die tochten zijn hartstikke lekker om kilometers te maken en om mooie routes te vinden bij jou in de buurt. Wil je wat meer dan met de handjes op het stuur - je had het al over snelheid - dan kan je eens kijken op vrouwenwielrennen.nl Er zijn door heel Nederland trainingsgroepen. Sommige doen mee voor alleen de training, anderen zijn schaatster en gebruiken de groep voor de zomer en weer anderen rijden wedstrijden. Het is een mooie manier om wat mensen te leren kennen en te leren.
Nu die snelheid van je, of dat sneller kan? Jazeker! Alleen dat is niet iets wat overnight gebeurd. Ik merk dat ik dit jaar snelheden bereik waar ik vorig jaar nog stuk op ging. Dat komt omdat ik veel op de fiets heb gezeten en naast de D1 training ook 1 keer in de week op snelheid train, maar dat deed ik in mijn eerste jaar op de fiets niet hoor, toen heb ik lekker rondgereden en genoten van de schoonheid van het land. Koetjes, schaapjes, molnetjes dat soort dingen. Lekker met vriendinnen een koffie doen en verder fietsen.
Ik heb nu als ik train - op de clubtraining na dan - niet zo'n behoefte om heel snel te rijden, het is echt genieten met mijn iPod op of gezellig kletsend met een vriend.
Wat trouwens wel belangrijk is om te weten, ik las dat je schaatst en skeelert enzo. Fietsen is echt ook wel een sport waar die rustige trainingen bij horen, kijk eens of je een manier kan vinden om daar van te genieten, drie uur lang, ga ook een keer in de week mee met mannen en ga helemaal los, dat het schuim je op de bek staat zeg maar. Dan heb je die uitdaging ook