Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
-
Odan
- Forum-lid
Odan
28 jun 2016 21:55
Beste bikers,
Komende donderdag is het zover, er komt een nieuwe fiets. Daar heb ik al het nodige advies van jullie over gehad.
Alleen ik ben bang dat ik zo dadelijk natuurlijk zomaar eens de weg zou kunnen kwijtraken, ken mezelf
En wil nu niet direct in zo`n hip navigatiesysteem investeren.
Nu dacht ik aan mijn mobiel, alleen is dat ding natuurlijk zo leeg. Zeker wanneer ik Strava en een borstband via BT koppel en dan ook nog eens moet navigeren.
Hebben jullie toevallig ervaring met een telefoonsteun met extra batterij? Zoiets als dit....
https://www.i-mobile.nl/fietsen/samsung ... er-samsung
Kost 40 euro
Ik hoor graag van jullie
Thanks
-
opperhoofd
- Forum-lid
opperhoofd
28 jun 2016 22:05
Een telefoon is matig af te lezen. Hoge helderheid is al wat beter, maar dan is de accu snel leeg. Verder is een capacitief touchscreen niet prettig met vocht of vochtige vingers. Gewoon knoppen of een resistief scherm is dan veel beter te bedienen.
Het werk wel hoor. Heb je een paar keer met bv een garmin edge gereden dan weet je het wel.
-
marsman
- Forum-lid
marsman
28 jun 2016 22:10
Niet doen. Pak je telefoon uit je achterzak als je de weg wilt opzoeken. In NL komt dat toch zelden voor.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik pak ze wel weer in de afdaling

-
Speedline
- Forum-lid
Speedline
28 jun 2016 22:14
In Nederland verdwalen??
Ik doe het juist bewust, zo ontdek nieuwe wegen/gebieden, heerlijk toch en thuis komen doe je altijd
-
Odan
- Forum-lid
Odan
28 jun 2016 22:37
Ik dacht op die manier mij de kosten van zo`n Mio te kunnen uitsparen, ook al omdat ik mbv het trainingsprogramma Strava wil fietsen. En een apparaatje wat en die software kan draaien en een borstband kan ontvangen is ook weer zo`n uitgave nu.
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
28 jun 2016 22:39
Speedline schreef:In Nederland verdwalen??
Ik doe het juist bewust, zo ontdek nieuwe wegen/gebieden, heerlijk toch en thuis komen doe je altijd
dan ben jij nog nooit door Houten of Almere (sorry Zorro) gefietst, dat is niet zo heerlijk qua verdwalen

-
Hartox
- Forum-lid
Hartox
28 jun 2016 22:46
Ja, die apparaten zijn nou eenmaal duur.. Die link die je geeft is enkel de accu volgens mij, dan komt er nog een houder bij. Op die manier wordt ook de telefoon een duur grapje.
Je kan ook een "goedkope" Garmin Edge variant kiezen voor de Stava log + hartslag gegevens en je telefoon voor navigatie er bij pakken als je verdwaalt. Heb je wel een hartslagmeter nodig die via ant+ werkt.
-
Karl66
- Forum-lid
Karl66
28 jun 2016 22:50
MijnheerdePineut, je moet dan ook niet als geloven wat hipsters beweren, racefietsen zijn namelijk niet bedoeld om door een stad te fietsen
Maar ik ben het wel eens met speedline dat ik op mijn racefiets niet kan verdwalen, omdat ik juist aan het dwalen ben. En mocht ik weer eens een keer te ver Duitsland in gedwaald zijn en geen enkele plaatsnaam meer herkennen, dan pak ik gewoon even mijn telefoon om te kijken in welke richting ik moet fietsen om weer thuis te komen. En het ergste wat mij ooit is overkomen is dat ik op een zwaarbewolkte dag 30km verder Duitsland in gefietst ben, denkende dat ik naar het westen en richting huis ging

Maar dat is dan weer goed voor je aantal gereden kilometers

Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
28 jun 2016 22:54
dat verdwalen was dan ook als ik op doortocht moest door die steden op de racefiets (fietsbordjes volgend) zonder garmin om de juiste weg om de stad heen te vinden

-
kristofvs
- Forum-lid
kristofvs
28 jun 2016 23:21
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
28 jun 2016 23:52
monsieurpinot schreef:
dan ben jij nog nooit door Houten
In Houten moet je inderdaad niet op je gevoel of de zon navigeren, want de fietspaden zitten vol haakse bochten. Gewoon de bordjes volgen.
of Almere
Almere moet je überhaupt niet in willen, in geen enkele situatie.
De enige reden die ik zou kunnen verzinnen om daar ook maar in de buurt te komen is een rondje Gooimeer, Markerkeer of IJsselmeer, maar dan rijd je gewoon langs het water van het IJmeer of Gooimeer tot je bij de Hollandse Brug bent, dus dan kun je niet verdwalen.

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
29 jun 2016 06:10
Lelystad (idd, rondje markermeer) en hoofddorp zijn ook terror.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?