beezer schreef:Bij aanzetten linker crank dus ?
Wat voor lagers zitten erin ?
Andere linker crank heb je nog niet geprobeerd lees ik, mss een idee ?
En wat zegt degene die de lagers vervangen heeft ?
Klopt wat je zegt. Alleen links met aanzetten. Soort lagers zou ik echt niet weten. Zou ik moeten opzoeken/navragen.
Ik heb afgelopen weekend bij m`n (oude) fietsenmaker geweest (ivm verhuizing) aangezien ik in de buurt was. Zat daar al 10 jaar zonder problemen. Daar ook deze fiets aangeschaft. Ik had hem vooraf het probleem al uitgelegd en hij vermoede, net als mij dat de lagers vervangen moesten worden. Zeker omdat de fiets meer dan een jaar stil heeft gestaan.
Lagers daar vervangen en nog niet verholpen. Hij voelde wel wat speling op mn trapper. Dus die kon ik nog vervangen. Die heb ik thuis op mn andere fiets nog zitten zonder problemen, dus die wisselen en klaar dacht ik. Maar helaas. Nog hetzelfde.
Helaas is hij nu met vakantie, dus krijg hem ook niet te pakken helaas.
Nog vergeten erbij te zeggen: De tik ''voel'' ik ook in mn voet tijdens het fietsen. Dus ik heb het idee dat het toch met iets daar te maken heeft.
scottpch schreef:Snelspanner achterwiel, te vast of te los.
Beetje invetten doet wonderen. Vaak is dat de boosdoener bij een kraakje of tikje welke je niet exact kan lokaliseren.
Ik had laatst ook een tikje en dacht dat het de snelspanner van het achterwiel was. Deze ingevet en iets vaster gezet, maar de tik bleef.
Toen maar de spaakkoppen aan de flens ingespoten met siliconenspray, dat waren de boosdoeners bleek later.
Tik weg.
Ik heb mn wielen uit mn andere fiets erin gezet en andersom en is die tik nog steeds aanwezig en beide setjes wielen zijn ''goed'' in mn andere fiets. Dus dat is het niet helaas.