WIND21
Omdat ik op 26 oktober (eindelijk) ga promoveren en dat mijn Giant TCR Advanced uit 2009 emotioneel aan vervanging toe is, tracteer ik mezelf op een WIND gemaakt door Bart van WIND Cycleworks.
Idee is dat het een racer wordt geschikt voor onder andere criteriums en cyclo's. Daarom, en omdat ik heel tevreden ben over de geometrie van mijn Giant, zijn we ook uitgegaan van die geometrie.
De afmontage gaat uiteindelijk een beetje over de top met een Campagnolo Record EPS groepset en een Deda Superleggera/o polish on black cockpit.
Ik heb nog twee keuzes te maken waarvoor suggesties welkom zijn.
Een zadelpen 27.2/400mm/20-25mm SB. Liefst bijpassend bij de Deda cockpit.
Een crank. Ik rij nu met een power2max FSA gossamer crank. Maar die mag in de toekomst best wel vervangen worden.
Dus, suggesties?
Wielen worden aanvankelijk alu pacenti met Dt Swiss, maar misschien komt er in 2017 een setje lage FCC bij.
Idee is dat het een racer wordt geschikt voor onder andere criteriums en cyclo's. Daarom, en omdat ik heel tevreden ben over de geometrie van mijn Giant, zijn we ook uitgegaan van die geometrie.
De afmontage gaat uiteindelijk een beetje over de top met een Campagnolo Record EPS groepset en een Deda Superleggera/o polish on black cockpit.
Ik heb nog twee keuzes te maken waarvoor suggesties welkom zijn.
Een zadelpen 27.2/400mm/20-25mm SB. Liefst bijpassend bij de Deda cockpit.
Een crank. Ik rij nu met een power2max FSA gossamer crank. Maar die mag in de toekomst best wel vervangen worden.
Dus, suggesties?
Wielen worden aanvankelijk alu pacenti met Dt Swiss, maar misschien komt er in 2017 een setje lage FCC bij.
Laatst gewijzigd door kawouter op 02 sep 2016 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerlijke fiets.
Deda lijkt me de logische keuze voor de zadelpen als de cockpit ook van dit merk is. Dus deze bijvoorbeeld.
Heb zelf goede ervaringen met Cane Creek balhoofden. Chris King is mooi maar economisch gezien totaal niet interessant. Campa heeft ook mooie balhoofden, al weet ik niet of dat gaat passen of dat frame.
Qua crank, wil je ook weer een powermeter of mag het ook een "gewone" crank zijn?
Deda lijkt me de logische keuze voor de zadelpen als de cockpit ook van dit merk is. Dus deze bijvoorbeeld.
Heb zelf goede ervaringen met Cane Creek balhoofden. Chris King is mooi maar economisch gezien totaal niet interessant. Campa heeft ook mooie balhoofden, al weet ik niet of dat gaat passen of dat frame.
Qua crank, wil je ook weer een powermeter of mag het ook een "gewone" crank zijn?
De RS had ik ook gevonden, helaas is die niet in polish on black in 400 mm verkrijgbaar. Daarom dat ik nu ook de Fizik Cyrano R1 overweeg.
Ik wil eigenlijk weer met powermeter, maar ben totaal niet tevreden over FSA wb cranks.
Ik wil eigenlijk weer met powermeter, maar ben totaal niet tevreden over FSA wb cranks.
En wat is je budget voor de crank, dat is nogal cruciaal. Om de een of andere reden zijn Campa Power2Maxen idioot duur.
Je kunt dat Deda pennetje natuurlijk ook laten spuiten, het frame zal toch gespoten moeten worden dus ik vermoed dat ze tegen een zeer kleine meerprijs die pen er ook wel even bij kunnen doen... Ik laat zelf al mijn onderdelen spuiten omdat ik allergisch ben voor lelijke logootjes enz...
Je kunt dat Deda pennetje natuurlijk ook laten spuiten, het frame zal toch gespoten moeten worden dus ik vermoed dat ze tegen een zeer kleine meerprijs die pen er ook wel even bij kunnen doen... Ik laat zelf al mijn onderdelen spuiten omdat ik allergisch ben voor lelijke logootjes enz...
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
of powerpendalen
Je hebt ook nog de Verve Infocrank maar die is aardig overpriced. Pioneer is er alleen voor Shitmano en is eigenlijk enorm overpriced. Persoonlijk vind ik Quarq er erg goed uitzien, beter dan Power2Max. Rotor is ook nog een aardige optie, let wel op dat sommige meters eenzijdig meten.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ben benieuwd naar het eindresultaat trouwens, belooft wat!
Denk dat dat het ook gaat worden.havana schreef: Je kunt dat Deda pennetje natuurlijk ook laten spuiten, het frame zal toch gespoten moeten worden dus ik vermoed dat ze tegen een zeer kleine meerprijs die pen er ook wel even bij kunnen doen... Ik laat zelf al mijn onderdelen spuiten omdat ik allergisch ben voor lelijke logootjes enz...
bartv schreef:Design blijft natuurlijk nogal smaakgevoelig, maar dit wordt iig iets bijzonders (inspired by Ritte)
Nog even wachten. Veel spullen zijn inmiddels binnen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ah, ik dacht al dat jij die Wouter in het 'Bart bouwt een frame topic' was. Mooi! heb je geen tipje van de sluier van het design (behalve dat filmpje dan)??