Ophangen of neerzetten?
-
- Forum-lid
Als je de fiets te hoog hangt en de plek is ook verwarmd, dan loop jet risico dat het carbon gaat uithangen. Netzoals je wel eens ziet bij oude glazen ramen. Bij carbon gaat dat alleen veel sneller. En krijg je hele zwakke plekken. Verder zou ik me niet heel erg zorgen maken.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat goed werkt tegen ovalen wielen is op z'n kop neerzetten.
Dan voorkom je het bovengenoemde doorhangen en blijven de wielen toch mooi rond.
Dan voorkom je het bovengenoemde doorhangen en blijven de wielen toch mooi rond.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Wel dagelijks het wiel een halve slag draaien want anders gaan ze door het gewicht van het ventiel alsnog doorhangen.daniel1975 schreef:Wat goed werkt tegen ovalen wielen is op z'n kop neerzetten.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Bier en chips op de vroege zaterdagmiddag.... 

Als je zoiets neemt dan kun je die fiets dagelijks even uitlaten zonder naar buiten te hoeven.
Met een timertje hoef je er de hele winter niet meer naar om te kijken.
Mijn fiets staat gewoon binnen, ik kijk alleen af en toe even of er nog voldoende lucht in de band zit om te voorkomen dat ik een platte band heb als ik hem in het voorjaar weer wil pakken.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Alle gekheid op een stokjekeca schreef:.................Zijn er nog specifieke voor- en nadelen of do's en don'ts tussen neerzetten of ophangen bij een dergelijke fiets?

Het maakt echt niet uit.
Er zijn erg mooie ophanghaken, fietssteunen.
Succes
Muurhanger van Thule (50 Euro)

Muurhanger van Mottez (21 Euro)

Muurhanger van Campagnolo (103 Euro)

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Klok en klepel:hendrikjan schreef:Als je de fiets te hoog hangt en de plek is ook verwarmd, dan loop jet risico dat het carbon gaat uithangen. Netzoals je wel eens ziet bij oude glazen ramen. Bij carbon gaat dat alleen veel sneller. En krijg je hele zwakke plekken. Verder zou ik me niet heel erg zorgen maken.
Oude glazen ramen zakken niet uit.Nonsens.
Zo zullen carbon frames ook niet uitzakken. De krachten op de materialen uitgeoefend tijdnens het rijden zijn factoren hoger dan tijdens het staan of hangen.
Broodje aap.