scheve achterderailleur
Helaas is onlangs de achterpad van mijn MTB afgebroken. Inmiddels heb ik een nieuwe pad gemonteerd maar de derailleur staat nu nog scheef... Is het verstandig deze nieuwe achterpad te buigen zodat de derailleur weer recht staat of kan ik beter ergens anders naar kijken?
Ik weet niet wat voor derailleur het is (en dus ook niet hoe duur ie is) maar ik zou gewoon een nieuwe derailleur steken.
Dat is een Deore XT dus wel goed betaalbaar. Echter heb ik mijn twijfels of het probleem dan opgelost is, ik zie niks geks aan de derailleur en het schakelen gaat tot de kleine tandjes prima (dan is de afstand het kleinst tot onderste scheve derailleurwieltje).
Worden nieuwe achterpads sowieso wel eens gebogen? daar is immers speciaal gereedschap voor.
Worden nieuwe achterpads sowieso wel eens gebogen? daar is immers speciaal gereedschap voor.
Je weet dat je een paT (ook een nieuwe) moet richten?
Laatst gewijzigd door havana op 12 okt 2016 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat doelde ik dus op, dat moet dus wel? ik heb ook gehoord dat je deze pats niet moet buigen, misschien ging dat om vaste derailleurhangers?havana schreef:Je weet wat je een paT (ook een nieuwe) moet richten?
in ieder geval is het mij nu duidelijk, bedankt

Pats moet je niet buigen natuurlijk maar wél richten. Nieuwe pat, altijd richten. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk heel aannemelijk dat je derailleur ook een opdonder heeft gehad. Direct vervangen lijkt me wat voorbarig. De kooi kan gebogen worden of zelfs vervangen.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
laten richte bij de fietsenmaker kostte in mijn geval niks en was met 5 minuten gepiept .....
Het is al weer even geleden, maar na het richten van de pat (derailleurpat richter gekocht) bleek dat hij helaas nog nog scheef was. Dus toch maar een nieuwe achterderailleur gekocht. Blijkbaar had hij dus toch een flinke tik gehad.. Maar goed hij loopt weer uitstekend
Btw direct een reservepatje besteld, die gaat nu standaard mee in het zadeltasje!
bedankt voor de adviezen

Btw direct een reservepatje besteld, die gaat nu standaard mee in het zadeltasje!
bedankt voor de adviezen