Zonda, EA70 of Fulcrum 3?
Hallo,
Deze vakantie ben ik van plan te gaan sparen voor een nieuw setje wielen. Het budget is niet heel erg groot; daarom wil ik een keuze maken uit de volgende selectie: Campagnolo Zonda, Easton EA70 en Fulcrum Racing 3.
Wat raden jullie aan?
Deze vakantie ben ik van plan te gaan sparen voor een nieuw setje wielen. Het budget is niet heel erg groot; daarom wil ik een keuze maken uit de volgende selectie: Campagnolo Zonda, Easton EA70 en Fulcrum Racing 3.
Wat raden jullie aan?
Ik heb zelf na lang twijfelen sinds kort de EA70 onder mijn fiets. Wielen zitten er nu ongeveer 300 km op en bevallen mij prima.
Het zijn alle 3 prima wielen en het zal daarom vooral een persoonlijke keuze van smaak zijn.
Het zijn alle 3 prima wielen en het zal daarom vooral een persoonlijke keuze van smaak zijn.
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong
Ik heb ook EA70 en ben helemaal niet tevreden. Binnen 300km een spaak eruit, maanden moeten wachten op spaken (ze waren op volgens de distributeur, tja...), daarna ongeveer 500km gefietst, body kapot (75euro voor een body!), nu weer 300km verder en weer een spaak eruit.
Ik weeg 85 kiol, teveel maar niet voor die wielen en ik heb geen rare dingen met die wielen gedaan behalve hard fietsen.
Dus....
Ik zoud dus voor een van de anderen gaan. Heb je al Citec overwogen? Daar hoor ik erg goede verhalen over. De lichtere wielen vallen wat buiten je budget volgens mij, maar ik vind ze er goed uitzien en ze schijnen extreem betrouwbaar te zijn (en 4 jaar spaakgarantie). Of kijken is naar wielen van Rose, die zijn ook goed, heb ik jaren op gereden, en ze geven er veelal een jaar of 5 garantie bij. En dat is goede garantie. Bij mijn Rose wielen had ik na 4.5 jaar mijn Body aan gort gereden en ik kreeg hem helemaal vergoed en hij was binnen een week weer terug bij mij thuis.
Ik weeg 85 kiol, teveel maar niet voor die wielen en ik heb geen rare dingen met die wielen gedaan behalve hard fietsen.
Dus....
Ik zoud dus voor een van de anderen gaan. Heb je al Citec overwogen? Daar hoor ik erg goede verhalen over. De lichtere wielen vallen wat buiten je budget volgens mij, maar ik vind ze er goed uitzien en ze schijnen extreem betrouwbaar te zijn (en 4 jaar spaakgarantie). Of kijken is naar wielen van Rose, die zijn ook goed, heb ik jaren op gereden, en ze geven er veelal een jaar of 5 garantie bij. En dat is goede garantie. Bij mijn Rose wielen had ik na 4.5 jaar mijn Body aan gort gereden en ik kreeg hem helemaal vergoed en hij was binnen een week weer terug bij mij thuis.
Leo van Rossum
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Mijn Zonda's 2010 heb ik in Belgie besteld voor 333 euro incl. verzendkosten (concurrerende prijs dus tov de andere setjes). Tot nog toe ben ik er erg tevreden over. Heb er nu zo'n 1.500 km mee gefiets waaronder een weekje in de alpen. Wel had ik iets speling op de achternaaf maar dat is simpel bij te stellen. Zou eigenlijk niet horen maar ik heb het vermoeden dat het mede komt doordat er veel vet in de body zit/zat. De wileen beginnen nu pas een beetje te ratelen.
Sinds ik vorig jaar met Easton moest rijden loop ik er met een grote boog omheen. Spaken vlogen zelfs uit mn voorwiel. Bij de winkel waar ik in het weekend werk zijn het ook voornamelijk Easton wielen die binnen komen met naaf of spaak problemen.
Campa of Fulcrum zou mijn keuze zijn.
Campa of Fulcrum zou mijn keuze zijn.
Ik rij sinds december 2009 op EA70. Al drie keer een spaakbreuk gehad en onlangs, omdat de spaken niet leverbaar zijn, een heel nieuw wiel gekregen van mijn FM. De wielen bevallen ontzettend goed, maar ik neem de volgende keer toch wat anders. Indien een leverancier amper spaken op voorraad heeft, loop je het risico straks weken/maanden met een kapot wiel te zitten.
Keuzes keuzes. Ook zoals gezegd erg persoonlijk. Ik rij sinds dit voorjaar op Racing 3 van Fulcrum. Erg fijne wielen en nog geen problemen. Gekozen omdat ik geen goedkope Zonda's kon vinden en mijn FM ook veel slechte ervaringen had met Easton.
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.
gisteren de eerste 55 km op mijn fulcrum R3 gereden, wat een verschil met mijn vorige wielen. over de zonda's en eastons kan ik niets melden, maar tot nu toe (voor zover dat mogelijk is) zeer tevreden over mijn aankoop
succes met je keuze
ps de fulcrums kosten mij 299 euro bij fashionforcycling.be
succes met je keuze
ps de fulcrums kosten mij 299 euro bij fashionforcycling.be
-
- Forum-lid
Even een vraag tussendoor.
Zijn deze Fulcrums R3 beter dan de Mavic Aksium wielen
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
wilcoelskamp schreef:Even een vraag tussendoor.
Uiteraard