tips voor eerste cyclo?
Achtergrond: beginnen fietsen in juli 2016. Redelijk wat getraind maar in winter 2 maanden volledig stil gelegen met fysiek probleem. Dit jaar al een 1200 km op de teller. Ik zou de 140 km willen proberen, de 70 lijkt me te weinig uitdaging ( dat doe ik regelmatig op training in heuvel gebied)
Dus niet echt topsporter, wel fysiek gezond en geen overgewicht. Ben er bijna 50.
Ben verschoten van de uitstekende conditie van veel mensen op dit forum, ik lees hier veel hoge snelheden, persoonlijk raak ik maar aan 25 km/h op een vlakke tocht van 100km ( trainen doe ik volledig op hartslag)
Alle tips welkom!
Dus niet echt topsporter, wel fysiek gezond en geen overgewicht. Ben er bijna 50.
Ben verschoten van de uitstekende conditie van veel mensen op dit forum, ik lees hier veel hoge snelheden, persoonlijk raak ik maar aan 25 km/h op een vlakke tocht van 100km ( trainen doe ik volledig op hartslag)
Alle tips welkom!
-
- Forum-lid HC
Eens met de tip van Raven: Geniet ervan.
Verder staat er op dit forum al heel veel geschreven over een eerste tocht, belangrijkste is: doe geen gekke dingen. (met voeding bedoel ik dan voornamelijk, maar ook met snelheid blaas jezelf niet op door mee te willen met de snelle fietsers)
Verder staat er op dit forum al heel veel geschreven over een eerste tocht, belangrijkste is: doe geen gekke dingen. (met voeding bedoel ik dan voornamelijk, maar ook met snelheid blaas jezelf niet op door mee te willen met de snelle fietsers)
Gewoon lekker fietsen en niet te veel over nadenken.
Op cyclokalender.nl Cyclo's rijden voor dummies van Frank (Havana)
Veel nuttige tips :
http://www.cyclokalender.nl/B/prog/inde ... id=1#form2
Veel nuttige tips :
http://www.cyclokalender.nl/B/prog/inde ... id=1#form2
+1scottwilko schreef:Eens met de tip van Raven: Geniet ervan.
Gewoon gaan rijden, niet te snel en ervan genieten.
Plezier staat voorop.
Dit is een toertocht van 140 km, geen zware bergcyclo met 5000 hmAppieN schreef:Haha lekker dan......Gewoon lekker fietsen dus...

- Lcsmet
- Forum-lid HC
Laat je hartslagmeter voor 1 keer thuis en rij op gevoel.Theo V schreef:..........
+1
Gewoon gaan rijden, niet te snel en ervan genieten.
Plezier staat voorop.
En probeer om niet te vallen en op alle hellingen op te rijden in plaats van te stappen, door de massa is dat soms niet evident.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend