Eddy Spaghetti schreef: ↑11 jul 2017 23:28
vermeulen schreef: ↑11 jul 2017 13:22
50/16 is 6.55 meter per omwenteling, je wilt 90 rpm, dus 589,5 meter per minuut, en 35.37 km/u fietsen.
Dat is best hard om langere tijd (hoe lang is langere tijd?) vol te houden. (...)
Je moet altijd jezelf willen verbeteren hè...

Maar als ik dat om te beginnen 10 minuten vol kan houden dan ga ik tevreden huiswaarts.
10 minuten kun je net onder je omslagpunt rijden, dus als je een hartslagmeter hebt zou ik uitzoeken waar je omslagpunt ligt, en dan intervallen gaan rijden op of net onder je omslagpunt.
Dan steeds 5 minuten tempo rijden op 90 RPM (snelheid maakt niet uit, het gaat om je harslag en je trapfrequentie), dan 3 tot 5 minuten herstellen (22 km/u rijden op je binnenblad), en weer 5 minuten knallen.
Dit doe je zo 5 keer, en dan rij je weer rustig naar huis.
Je bent in totaal 25 minuten aan het fietsen en 25 minuten aan het herstellen. Afhankelijk van hoe dicht bij huis je een goede locatie kan vinden ben je dus met anderhalf uur al klaar. Omdat je tijdens de intervallen al veel herstelt ben je niet helemaal kapot, en je hebt ook geen dagen lang herstel nodig.
Dit wekelijks herhalen, dan zie je dat je tempo gaandeweg omhoog gaat, maar ook dat je zelf went aan het fietsen rond je omslagpunt. Je gaat zelf aanvoelen hoe ver je kan gaan zonder te verzuren.
Als je je intervalletjes uiteindelijk met 36 km/u gemiddeld kunt afwerken (allemaal, niet alleen de eerste) zonder te verzuren, kun je het waarschijnlijk ook 10 minuten volhouden maar dan met verzurende benen.