Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Steile/ mooie beklimmingen Eifel (Rijnland/Palts)

Sandervp
Forum-lid

Sandervp 11 jul 2017 14:45

Wie o wie kan mij helpen;

Ik ben erg vaak in de Duitse Eifel, tpv het plaatsje Schönecken (ten noorden van Bitburg), te vinden. Het is een prachtige omgeving, met leuke hellinkjes. De Ernthof, tpv Usch, en de Salmer Höhe tpv Salm zijn mijn favoriete beklimmingen daar. De Erntehof vanwege zijn steilheid (max 22%) en de Salmer Höhe vanwege zijn lengte en bochten.

Nu maak ik vaak gebruik van de site "Quaeldich.de" om te kijken naar bergen/ de beklimmingen in de regio.
Maar weet iemand of er ook een andere site is waar je bv een opsomming kan vinden waarbij je gelijk kan zien wat de lengte, het hoogteverschil en het maximale percentage van een beklimming is?

Ik ben voornamelijk actief in de regio tussen Bitburg, Prüm, Nürburg en Blankenheim. Via Gpsies, kan ik mooie routes downloaden met minimaal 3000 hoogtemeters, maar ik kan alleen via het hoogteprofiel een beetje opmaken met wat voor hellingen ik te maken krijg. Ik wil niet een route hebben met 3000 hoogtemeters met alleen maar beklimmingen van max 5% of zo.

Heeft er iemand een idee waar ik dit kan vinden?

Bedankt hiervoor
Bijlagen
regio eifel.jpg

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 jul 2017 14:46

@buzz kom er maar in!

bertus187
Forum-lid

bertus187 11 jul 2017 15:50

Hier zijn ook de meeste bergen te vinden in Europa ,met lengte en stijgings percentage per km.
Ik weet niet of het nuttig voor u zal zijn maar ik zet het toch maar. ;)

https://www.zanibike.net/motore2.aspx?l ... enti=False
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 11 jul 2017 18:40

op climbybike staan ook wel de meeste hellingen met hoogteprofiel en percentages. Dit is volgens mij wel een onderwerp voor toertochten e.d.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Sandervp
Forum-lid

Sandervp 12 jul 2017 14:33

@fiedoo, de climbbybike site is niet mijn favoriet. Veel hellingen (zoals oa de Erntehof) staan er nog niet eens op. Het is idd wel makkelijk dat de eigenschappen van de beklimmingen er hier wel bij staan. Maar ook staan er beklimmingen bij zonder hoogteprofiel en/of kaart.
Bij Quaeldich zie je ook nog hoe de route precies naar boven loopt. Hier zie je alleen het startpunt en niet hoe de route loopt. Aangezien je vaak via meerdere wegen naar de top kunt fietsen zou dit wel makkelijk zijn.

Plaats reactie