Ik heb hier thuis toevallig 2 ventielverlengers verzameld; die zijn simpel: je haalt het binnenwerk uit het ventiel van de band, draait de verlenger op het ventiel en de verlenger heeft zijn eigen ventielopener.
Nu zoek ik voor hogere wielen in huis extra ventielverlengers; ik zie 2 versies voor wat betreft opdraaien.
Een versie waarbij de band toelaat het binnenwerk te verwijderen en een versie waarbij dat niet kan: bij die laatste ze je dan ventiel van de band open en draait het verlengstuk er op.
Maar nu zie ik dat de verlengers zelf dikwijls geen afsluiting hebben. Klopt dat? Je blijft dan altijd met een 'open ventiel' rijden?
Bv deze:
https://www.derks-wielersport.nl/pompen ... &results=7
=> geen eigen sluiting
Bv deze
https://www.derks-wielersport.nl/pompen ... &results=7
=> Wel een eigen sluiting (lijkt me best oplossing
Wat gebruik je wanneer?
Walter
Kluts kwijt bij ventielverlengers
* De eerste ventiel verlenger kan je gebruiken bij ventielen met een verwijderbare kern ( kern plaats je dus terug op de verlenger )
* De tweede Vittoria Verlengers zijn specifiek gemaakt voor de Vittoria series 2 tubes met een kort "ventiel waar de verlenger direct opgedraaid wordt ( wordt nieuw niet meer zo gemaakt - was geen success ) - zie plaatje voor uitleg. Deze verlengers zijn alleen gebruikt voor tubes.
* Dan zijn er ook nog verlengers voor ventielen zonder verwijderbare kern - zoals veel binnenbanden worden gemaakt. Het ventiel draai je open - verlenger er op en band oppompen. Ventiel wordt dan dicht gehouden door de druk in de band.
* De tweede Vittoria Verlengers zijn specifiek gemaakt voor de Vittoria series 2 tubes met een kort "ventiel waar de verlenger direct opgedraaid wordt ( wordt nieuw niet meer zo gemaakt - was geen success ) - zie plaatje voor uitleg. Deze verlengers zijn alleen gebruikt voor tubes.
* Dan zijn er ook nog verlengers voor ventielen zonder verwijderbare kern - zoals veel binnenbanden worden gemaakt. Het ventiel draai je open - verlenger er op en band oppompen. Ventiel wordt dan dicht gehouden door de druk in de band.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik heb door vanwaar mijn verwarring kwam; bij een verlenger als de eerste in de vorige post gaat het smalle deel in het oude ventiel. Ik dacht dat het brede deel over het bandventiel ging. Maar daar staat dus het binnenwerk in .
Knap trouwens dat al die ventiel binnenwerken compatibel zijn... .
Knap trouwens dat al die ventiel binnenwerken compatibel zijn... .
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Alle presta ventiel kernen zijn wel gewoon uitwiselbaar hoor, ik ben er geen tegen gekomen welke niet paste.
Er zijn inderdaad wel een aantal verschillende ventielen,
Er zijn inderdaad wel een aantal verschillende ventielen,
Dus ik kocht ventielverlengers ....
Blijkbaar die je op je ventiel moet schroeven. Niet waar he het ventielbinnenwerk in de verlenger stopt.
Niet zo een plezant systeem; mijn barometer van de fietspomp kan druk niet houden: je weet dus niet hoeveel druk in de banden zit.; ik heb een pomp die opschroeft; maar bij afschroeven lost de verlengers makkelijk.
Hoe los je beide op? Met teflon tape.
Of toch best andere verlengers in huis halen....?
Ik wil een redelijk soliede oplossing want met tube haal je niet even de tube van je wiel....
Walter
Blijkbaar die je op je ventiel moet schroeven. Niet waar he het ventielbinnenwerk in de verlenger stopt.
Niet zo een plezant systeem; mijn barometer van de fietspomp kan druk niet houden: je weet dus niet hoeveel druk in de banden zit.; ik heb een pomp die opschroeft; maar bij afschroeven lost de verlengers makkelijk.
Hoe los je beide op? Met teflon tape.
Of toch best andere verlengers in huis halen....?
Ik wil een redelijk soliede oplossing want met tube haal je niet even de tube van je wiel....
Walter