De fiets is opgebouwd met Campagnolo onderdelen (Chorus/Racing T). Alleen de wielen zijn geen Campagnolo, dit zijn FIR velgen met Ultegra naven. Die naven glimmen ook mooi zoals het hoort bij deze fiets (naar mijn smaak), maar het zouden natuurlijk Campagnolo naven moeten zijn. Daarnaast wil ik lagere velgen.
Nieuwe wielen gaan hem niet worden, aangezien de fiets als 8 speed is opgebouwd en Campa de naven heeft aangepast met ingang van de 9 speed (als ik het goed heb). Volgens mij zijn er ook geen Miche-cassettes van 8 speed die op 9 speed naven passen, hoewel ik het overzichtje op de site van Miche niet helemaal kan volgen. De oplossing die ik wel heb gevonden (9 speed Veloce cassette ontleden en met andere tussenringen gaan werken, heeft niet mijn voorkeur).
Mogelijkheid 1 is een setje tweedehands wielen. Maar ik heb nog niet iets gevonden naar mijn smaak. Komt mogelijk ook omdat ik voor tweedehands wielen niet al te veel wil uitgeven (geen echt budget, is op gevoel) en veel wielen voor tubes worden aangeboden (is mij een stap te ver).
Mogelijkheid 2 is een setje naven op de Bay op de kop tikken en hiermee een setje laten bouwen. De grote vraag is dan, met welke velgen? Gewicht is voor een stalen fiets natuurlijk niet heel belangrijk, maar voor het gevoel............ Ik weeg zelf iets meer dan 80 kilo (daar zou natuurlijk wat van af kunnen, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren).
Suggesties graag!