conti tubes aarrggg
Even frustratie luchten.
Ik heb al veloflex, specilialized en vittoria tubes gemonteerd.
Deze zomer eerste keer een conti competition gemonteerd. Ik dacht eerst dat ik een 26inch tube gekocht had toen ik begon. Zo moeilijk op een velg te krijgen. Maar het ging net (en na 2 dagen op mijn 'voorspanvelgen' gelegen te hebben ging het redelijk op de eigenlijke velg).
Nu probeer ik een conti attack tube te monteren (eerst op mijn voorspanvelg). Dit is nog erger. Weer gaan zoeken of ik wel 28inch tubes kocht).
Deze kan ik zelfs niet op de voorspanvelg krijgen. Na 30 minuten het opgegeven. De komende dagen nog eens proberen. Toegegeven met mijn kantoorjobke heb ik weinig kracht in mijn handen. Maar bij die andere merken was het een fluitje van een cent. Ik snap nu waarom het instructiefilmpje van conti zegt de banden niet met je voet uit te rekken....
Walter
Ik heb al veloflex, specilialized en vittoria tubes gemonteerd.
Deze zomer eerste keer een conti competition gemonteerd. Ik dacht eerst dat ik een 26inch tube gekocht had toen ik begon. Zo moeilijk op een velg te krijgen. Maar het ging net (en na 2 dagen op mijn 'voorspanvelgen' gelegen te hebben ging het redelijk op de eigenlijke velg).
Nu probeer ik een conti attack tube te monteren (eerst op mijn voorspanvelg). Dit is nog erger. Weer gaan zoeken of ik wel 28inch tubes kocht).
Deze kan ik zelfs niet op de voorspanvelg krijgen. Na 30 minuten het opgegeven. De komende dagen nog eens proberen. Toegegeven met mijn kantoorjobke heb ik weinig kracht in mijn handen. Maar bij die andere merken was het een fluitje van een cent. Ik snap nu waarom het instructiefilmpje van conti zegt de banden niet met je voet uit te rekken....
Walter
Gezien dat tubes monteren tot nu toe zo eenvoudig was, dacht ik dat die ene toeval was. Niet dus...
En de renner die met de tubes wil rijden is fan van de conti tubes... (de enige waarvan hij zegt vertrouwen te hebben bij regen).
Walter
En de renner die met de tubes wil rijden is fan van de conti tubes... (de enige waarvan hij zegt vertrouwen te hebben bij regen).
Walter
Advies vragen aan waar je hem gekocht hebt. Als hij op een normale manier niet past en je mag er van conti niet aan gaan lopen trekken/rekken dan kun je hem dus gewoon niet gebruiken.
Wat voor "voorspanvelg" gebruik je ? Eventueel eens een ander merk proberen dat relatief relatief klein valt. Bijvoorbeeld mavic. Of heb je die al ?
Wat voor "voorspanvelg" gebruik je ? Eventueel eens een ander merk proberen dat relatief relatief klein valt. Bijvoorbeeld mavic. Of heb je die al ?
Ter verdediging van de tube; ik kreeg de confituurpot deze morgen ook al bijna niet open... Dus veel kracht zat er niet in mijn handen dit weekend.
Ik heb 2 oude stalen velgen waar ik de tubes eerst op leg.
Misschien nog eens proberen op het eigenlijke wiel ...
Ik heb 2 oude stalen velgen waar ik de tubes eerst op leg.
Misschien nog eens proberen op het eigenlijke wiel ...
Dat zijn wel twee extremen. Persoonlijk nog geen ervaring met het opleggen van conti's, maar vittoria en veloflexen gaan hier redelijk makkelijk zonder prestretchen.
Ik denk eraan om op de winterwielen eventueel conti sprinters te leggen, maar dergelijke verhalen doen me altijd twijfelen...
Ik denk eraan om op de winterwielen eventueel conti sprinters te leggen, maar dergelijke verhalen doen me altijd twijfelen...
Veloflex Carbon of Conti Tubes, merkte daar weinig verschil in.JDW schreef: ↑07 jan 2019 15:49 Dat zijn wel twee extremen. Persoonlijk nog geen ervaring met het opleggen van conti's, maar vittoria en veloflexen gaan hier redelijk makkelijk zonder prestretchen.
YFood !!!