Alles over single speed, fixies en baanfietsen.
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6265
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
MarkVeenstra
20 nov 2019 08:14
Geen nieuwe technieken an sich, en in principe is het gewoon een feits met voorvork, achtervork, 2 wielen een stuur, zadel en aandrijflijn. Maar toch is het vrij radicaal ogend.
Zou dit echt de geclaimde 2 a 3% aerodynamische winst opleveren?
disclaimer, ik heb nog niet de tijd genomen de youtube video erbij te kijken.
https://cyclingtips.com/2019/11/a-deep- ... dn0AKN-u9s

WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
rikkert
- Forum-lid HC
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
- Locatie: N-H
rikkert
20 nov 2019 08:27
De vorken staan zo wijd uit om de wervelingen tussen vork en wiel te beperken. Gok ik. Op het eerste gezicht kan ik me daar wel een voorstelling bij maken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5639
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
thestudent
20 nov 2019 08:40
Mwah t zal allemaal wel weer meevallen met de winst. Ook is het nou niet een mooie fiets.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
canyon81
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43
canyon81
20 nov 2019 08:47
rikkert schreef: ↑20 nov 2019 08:27
De vorken staan zo wijd uit om de wervelingen tussen vork en wiel te beperken. Gok ik. Op het eerste gezicht kan ik me daar wel een voorstelling bij maken.
Niet helemaal waar: de wijde voorvork is bedoeld om te windstromen naar de benen toe beter de geleiden. De wijd uitstaande achtervork en hoge aansluiting op de zitbuis is bedoeld om de 'drag' achter de benen van de fietser te reduceren. Zo staan voorvork, benen en achtervork meer in 1 lijn en zo denken ze aerodynamische winst te boeken.
Eenvoud kenmerkt het ware.
-
baron062
- Forum-lid
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37
baron062
20 nov 2019 11:16
Plus het verlagen van het frontaaloppervlak doordat se vorken in lijn met de benen zitten.
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 28205
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
20 nov 2019 11:28
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
- Berichten: 6866
- Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Nee_Nee
20 nov 2019 13:01
MarkVeenstra schreef: ↑20 nov 2019 08:14
Geen nieuwe technieken an sich, en in principe is het gewoon een feits met voorvork, achtervork, 2 wielen een stuur, zadel en aandrijflijn. Maar toch is het vrij radicaal ogend.
Zou dit echt de geclaimde 2 a 3% aerodynamische winst opleveren?
Ik mag aannemen dat het goed getest is, dus die winst zal het hopelijk opleveren. Mooi is anders. Ik hoef hem niet. Doe mij maar een stalen Reynolds baanfiets voor onder de kerstboom
-
PietH
- Forum-lid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
- Locatie: Utrecht
-
Contact
PietH
20 nov 2019 15:56
Lijkt me best link in het gedrang tijdens sommige baannummers, je haakt zo je stuur in die brede achterkant.
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
- Berichten: 6866
- Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Nee_Nee
21 nov 2019 10:58
Daar heb je wel een punt te pakken. Het begrip in het wiel rijden krijgt hier wel een andere betekenis met zo'n dranghek ervoor. Maar misschien is dat wel de bedoeling, stiekem