Geen nieuwe technieken an sich, en in principe is het gewoon een feits met voorvork, achtervork, 2 wielen een stuur, zadel en aandrijflijn. Maar toch is het vrij radicaal ogend.
Zou dit echt de geclaimde 2 a 3% aerodynamische winst opleveren?
disclaimer, ik heb nog niet de tijd genomen de youtube video erbij te kijken.
https://cyclingtips.com/2019/11/a-deep- ... dn0AKN-u9s
GB nieuwe baanfiets
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Mwah t zal allemaal wel weer meevallen met de winst. Ook is het nou niet een mooie fiets.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Niet helemaal waar: de wijde voorvork is bedoeld om te windstromen naar de benen toe beter de geleiden. De wijd uitstaande achtervork en hoge aansluiting op de zitbuis is bedoeld om de 'drag' achter de benen van de fietser te reduceren. Zo staan voorvork, benen en achtervork meer in 1 lijn en zo denken ze aerodynamische winst te boeken.
Eenvoud kenmerkt het ware.
Plus het verlagen van het frontaaloppervlak doordat se vorken in lijn met de benen zitten.
Waar is de esthetische commissie van de UCI als je 'm nodig hebt....
Ik mag aannemen dat het goed getest is, dus die winst zal het hopelijk opleveren. Mooi is anders. Ik hoef hem niet. Doe mij maar een stalen Reynolds baanfiets voor onder de kerstboomMarkVeenstra schreef: ↑20 nov 2019 08:14 Geen nieuwe technieken an sich, en in principe is het gewoon een feits met voorvork, achtervork, 2 wielen een stuur, zadel en aandrijflijn. Maar toch is het vrij radicaal ogend.
Zou dit echt de geclaimde 2 a 3% aerodynamische winst opleveren?