Aangezien de mate van geluid bepaald hoeveel ik op de smart trainer kan rijden thuis ben ik aan het kijken om mijn Direto te vervangen voor een stiller model. Zijn er mensen die ervaring hebben of de Neo aanmerkelijk stiller is dan de Direto? Of is het allemaal gerommel in de marge?
Dank alvast voor de reacties!
Neo vs Direto geluid
-
- Forum-lid HC
Volgens mij (geen ervaring) is de Neo sowieso een stuk stiller dan de concurrentie omdat deze geen snaar maar een magnetische overbrenging heeft.
Qua geluidsproductie an sich maakt je drivetrain vrijwel altijd meer geluid dan de betere trainers, maar de trillingen op bijvoorbeeld een houten vloer kunnen het geheel gehorig maken. Geen idee of je dat met de Neo oplost.
Qua geluidsproductie an sich maakt je drivetrain vrijwel altijd meer geluid dan de betere trainers, maar de trillingen op bijvoorbeeld een houten vloer kunnen het geheel gehorig maken. Geen idee of je dat met de Neo oplost.
hier een filmpje, met de Neo en Directo en (kickr en flux)
zet je geluid maar vast aan!
https://youtu.be/4aGICkxSdsk
de Directo is 9 db meer dan de Neo op vergelijkbare snelheid.
dat is nogal wat.
iedere 3 db toename is een verdubbeling vd geluidsterkte.
overigens speelt zoals hierboven gemeld contactgeluid natuurlijk ook een rol.
zet je geluid maar vast aan!
https://youtu.be/4aGICkxSdsk
de Directo is 9 db meer dan de Neo op vergelijkbare snelheid.
dat is nogal wat.
iedere 3 db toename is een verdubbeling vd geluidsterkte.
overigens speelt zoals hierboven gemeld contactgeluid natuurlijk ook een rol.
Geen Direto, maar heb thuis wel een Flux en Neo gehad. De Neo is aanmerkelijk stiller (en voelt een stuk natuurlijker aan) dan de Flux.
Bedenk wel dat het geluid van de Neo zo minimaal is dat het geluid van de aandrijving van de fiets de overhand neemt. Bij mij (op mijn Neo) komt verreweg de meeste herrie van de aandrijving. Met name de klappen (ik heb SRAM op mijn trainer fiets) bij het afschakelen houden de kinderen nog wel eens uit hun slaap.
Bedenk wel dat het geluid van de Neo zo minimaal is dat het geluid van de aandrijving van de fiets de overhand neemt. Bij mij (op mijn Neo) komt verreweg de meeste herrie van de aandrijving. Met name de klappen (ik heb SRAM op mijn trainer fiets) bij het afschakelen houden de kinderen nog wel eens uit hun slaap.