Hanz Be: “Heb hem overigens besteld met Panaracer Gravelking SK banden, in 38c. Als je de reviews moet geloven loopt die goed offroad én op asfalt...”
Hayes: “Ik ben best tevreden van de WTB Riddler 37c die op de Topstone lagen. Bolt best ok op asfalt.”
Sting: “Ik kan onderschrijven dat dit het geval is. De Panaracer Gravelking sk in 38 mm rijdt soepel op asfalt (m.i. een stuk beter dan de Schwalbe G-one) en biedt offroad ruim voldoende grip. Aanrader, wat mij betreft”
DonVino84: “Heb nog niet heel veel KM’s gemaakt maar die Schwalbe G-One Bite 40mm bandjes die op de Grail AL komen vond ik wel zwaar op asfalt. Ook wel op relatief gladde schelpenpaden trouwens.”
Peter243: “WTB Riddler 45, op de weg redelijk, maar omdat ik nog vrij veel mtb routes meepak een redelijk compromis.”
DDX: “Ik heb de WTB Exposure 34mm, die tegenwoordig de Byway 34mm heet ivm zelfde profiel als bredere byway banden. Bevalt mij erg goed op asfalt en gaat langer mee/minder snel lek dan de g-one waar ik ook mee gereden heb. Heb er inmiddels zo'n 7000km mee gereden ook onverhard duinen / 't gooi wat prima gaat. En ook veel km's op asfalt. Achterband raakt inmiddels wat profiel kwijt en vervang ik binnenkort.
Zijn hier op dit moment in de aanbieding :
https://www.bike24.com/p2214457.html”
JoostG: “Ik heb inmiddels de WTB Byway bandjes zo'n 4100km onder de gravelbike liggen: ik ben er erg tevreden over. Ik probeer overigens zo min mogelijk asfalt mee te pakken

DDX: “De WTB Exposure was paar weken geleden trouwens geen goed idee in Limburg onverhard trouwens. Glibber en glijden op de natte klei. Nadat ik paar keer bijna onderuit gegaan maar de weg op en rit ingekort.”
MonkeyRide: “Goede ervaringen met Vittoria Terreno dry banden (tlr) , maar ook met goedkope Conti Speedride vouwbanden. Beiden snel op asfalt en behoorlijk grip (zeker als het droog is) offroad. Mooie allrounders.”