Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe Durano DD vs Continental 4 Season

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 30 apr 2020 13:47

Momenteel rijd ik al jaren lekvrij op de Schwalbe Durano plus 25 mm. en pak geregeld een zandpad / grindpad mee

Ik krijg straks een racer waar 28 mm. banden op passen. Helaas heeft de Durano plus 28 mm. aan de zijkanten een reflector strip, welke ik niet mooi vind.

Continental heeft een vergelijkbare banden, de Sport Plus. Maar hier lees ik heel slechte reviews over mbt opleggen. (ze zouden er bijna niet op te leggen zijn)

Dan kom ik nog uit op deze 2 banden :
Continental 4 season
Schawlbe durano DD

Heeft iemand ervaring met deze 2 banden mbt lekbestendigheid? Rolweerstand ed. is voor mij niet van belang.

alvast bedankt.
gr. Leo

sospiro
Forum-lid

sospiro 30 apr 2020 19:49

Ik heb beide typen versleten op mijn winterfiets. Met beide heb ik 1x lek gereden, dat vind ik gezien de omstandigheden waarin ze gebruikt zijn acceptabel (alleen maar natte wegen).

De continentals heb ik na 1 winter vervangen voordat ze volledig versleten versleten waren. Er zaten dusdanig veel kleine scheurtjes in dat ik ze niet meer vertrouwde. Met de Durano heb ik voor mijn gevoel wat langer gedaan.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 30 apr 2020 19:52

In het rijtje kan je ook Vredenstein Senso extreme zetten.Was volgens mij ook testwinnaar paar maanden terug in het blad fiets😉.Ik rij er in de Winter altijd mee.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Plaats reactie