Arevo onthult twee volledig 3D geprinte fietsen onder merknaam Superstrata.
https://www.theverge.com/21318648/super ... rice-specs
Superstrata
Dit is best cool en ik vind de genoemde prijzen lager dan verwacht. Wat het uniek maakt, is dat je blijkbaar een fiets exact op jouw maten kan laten printen.
Ik ben wel benieuwd naar de waardes van het frame. Ik geloof nooit dat printen dezelfde bouwkwaliteit geeft als traditioneel gebouwde frames met carbon. Iemand die hier iets over kan zeggen?
Ik ben wel benieuwd naar de waardes van het frame. Ik geloof nooit dat printen dezelfde bouwkwaliteit geeft als traditioneel gebouwde frames met carbon. Iemand die hier iets over kan zeggen?
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Ahaa, dus dit carbon apparaat smelt echt als je hem te warm wegzetThe frame is unibody thermoplastic carbon fiber
Nee, ongein;
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar wat materiaaleigenschappen.
Weglaten van de zitbuis vind ik wel een beetje een vorm boven functie dingetje...
In de tekst hebben ze het trouwens ook over "There’s no glue, no joints" en dat het daarom sterker zou zijn;
"conventionele" carbon frames zijn tegenwoordig volgens mij ook gewoon monocoques
Dit zou succesvoller zijn als ze het wat traditioneler zouden aanpakken. Normaal frame en afmontage. Dan heb je voor normaal geld een carbon fiets perfect op maat. Lijkt me een uniek aanbod. Moest gelijk denken aan die Koga baanfiets op maat voor Bos. Dat kostte dik een ton dacht ik ooit gelezen te hebben.
Ik pak ze wel weer in de afdaling