Heeft er iemand ervaring met de ronde variant van Absolute Black?
Ze zien er erg gaaf uit!
Volgens de specs zijn ze (aanzienlijk) lichter dan de Dura Ace concurrent en ook aanzienlijk scherper geprijsd, wat ik vreemd vind als ze werkelijk 40 gram lichter (buitenblad) zijn.
Op termijn zullen de Dura Ace R9100 bladen toch vervangen moeten worden en ben benieuwd of dit een goede aanvulling zou zijn.
Absolute Black
Deze kettingbladen zijn zwart en rond en voldoen 100% aan de eisen van een kettingblad, namelijk rond, zwart en trekken de ketting naar voren.
Zooooo, wel 40 hele grammen lichter , dat gaat me een verschil maken.....
Goedkoper dan Dura Ace is altijd goed.
Was getekend uw betrouwbare reviewer.
Zooooo, wel 40 hele grammen lichter , dat gaat me een verschil maken.....
Goedkoper dan Dura Ace is altijd goed.
Was getekend uw betrouwbare reviewer.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13809
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Op de MTB gaan ze iig minimaal net zo lang mee als sram.
Op de gravel racer van mij fietsmaat gaat het ook prima.
Ik vind het persoonlijk op een DA crank geen gezicht maar dat is smaak,
Op de gravel racer van mij fietsmaat gaat het ook prima.
Ik vind het persoonlijk op een DA crank geen gezicht maar dat is smaak,
Ik vind ze niet misstaan op een DA crank:wasbeer2006 schreef: ↑21 jul 2020 11:35 Op de MTB gaan ze iig minimaal net zo lang mee als sram.
Op de gravel racer van mij fietsmaat gaat het ook prima.
Ik vind het persoonlijk op een DA crank geen gezicht maar dat is smaak,
Standaard legt Shimano de lat lekker hoog
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Vooral de lat van de prijzen van DA kettingbladen..
Normaal is minder grammen een hele progressieve stijging in €, maar Absolute Black lijkt daar niet aan mee te doen.
Vooruit, ze zijn niet goedkoop maar wel gaaf en een stuk betaalbaarder.
Vorig najaar een setje ronde AB voorbladen gekocht omdat originele DA-9000 buitenbladen echt helemaal nergens te koop waren, zelfs niet voor de hoofdprijs. Maar ik heb het idee dat de keerzijde van de lagere prijs een kortere levensduur is, na ca. 7-8000 km zagen de tandjes er al een stuk minder fris uit en begon de ketting regelmatig ongevraagd naar het binnenblad te vallen. Zou aan de afstelling kunnen liggen uiteraard, maar toen er eindelijk weer DA-9000 bladen te kopen waren meteen teruggewisseld en geen centje pijn meer qua chain drops.