Gravelbanden tubeless met weinig drukverlies
Mijn panaracers moet ik zowat om de 2 dagen op spanning brengen. Om te gebruiken bij woon-werk vind ik dat gewoon niet handig.
Wie heeft ervaring met tubeless gravelbanden die wel lang op spanning blijven?
Ik zoek in de eerste plaats een band met weinig profiel.
Walter
Wie heeft ervaring met tubeless gravelbanden die wel lang op spanning blijven?
Ik zoek in de eerste plaats een band met weinig profiel.
Walter
Meer sealant in kwakken.
Grappig om te lezen dat mijn ervaringen tegenovergesteld zijn
WTB ByWay om de drie dagen bij pompen
Panaracer Gravelking geen omkijken naar
Enig verschil was de sealant. WTB was opgezet met Stans Race, Panaracers met Orange.
Meer sealant er in kwakken zoals Havana zegt hielp bij mijn WTB's ook tijdelijk.
WTB ByWay om de drie dagen bij pompen
Panaracer Gravelking geen omkijken naar
Enig verschil was de sealant. WTB was opgezet met Stans Race, Panaracers met Orange.
Meer sealant er in kwakken zoals Havana zegt hielp bij mijn WTB's ook tijdelijk.
ter info: ik gebruik de Dt Swiss R500 Db velgen.
Na een lek haalde ik nog 30cc sealant uit de band; samen met alle sealant die zich al de band hechtte, lijkt me dat een redelijke hoeveelheid die in de band ronddraait (en de vloeistof zelf denk ik niet dat die veel helpt, enkel de gestolde vloeistof zal bijdragen aan luchtdichtheid).
Na een lek haalde ik nog 30cc sealant uit de band; samen met alle sealant die zich al de band hechtte, lijkt me dat een redelijke hoeveelheid die in de band ronddraait (en de vloeistof zelf denk ik niet dat die veel helpt, enkel de gestolde vloeistof zal bijdragen aan luchtdichtheid).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou voor gravel zou ik toch uitgaan van 60 tot 90ml per band tenzij ze onder de 40mm zijn, dan misschien naar 40 tot 60.
Dat er nog sealent inzit zegt niet dat het goed werkt. Doe er eens 60ml nieuw in en rijd een ritje.
Nu is mijn ervaring dat er soms banden tussen zitten (van elk merk en type) die gewoon altijd aflopen. Tot aan banden die echt gewoon vier/vijf maanden op druk blijven en max een halve bar aflopen in die tijd.
Dat er nog sealent inzit zegt niet dat het goed werkt. Doe er eens 60ml nieuw in en rijd een ritje.
Nu is mijn ervaring dat er soms banden tussen zitten (van elk merk en type) die gewoon altijd aflopen. Tot aan banden die echt gewoon vier/vijf maanden op druk blijven en max een halve bar aflopen in die tijd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Volgens mij zit het niet in de band, maar in het ventiel. Dat is het lastigste onderdeel om helemaal luchtdicht te krijgen. Dus wat strakker aandraaien? De ventielkern eens vervangen? Ander type? (de universele van schwalbe werken bij mij beter dan de orginele van DT-Swiss)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is gewoon echt niet waar Harry (als je de juiste stappen doorloopt) De oude mavic ventielen lekte wel eens, maar de huidige met kegel rubber echt niet bij juiste montage.
Ik wil best nog een keer alle stappen die ik neem om een band goed tubeless te krijgen opschrijven. Die in in bijna 20 jaar tubeless ervaring heb opgedaan. Als mensen daar behoefte aan hebben, want ik zie steeds 1 van de dingen die niet gedaan wordt door mensen met problemen.
Los daarvan is er altijd wel een band of combo die niet helemaal lekker dicht blijft.
Ik wil best nog een keer alle stappen die ik neem om een band goed tubeless te krijgen opschrijven. Die in in bijna 20 jaar tubeless ervaring heb opgedaan. Als mensen daar behoefte aan hebben, want ik zie steeds 1 van de dingen die niet gedaan wordt door mensen met problemen.
Los daarvan is er altijd wel een band of combo die niet helemaal lekker dicht blijft.
Ik heb op DT Swiss R500 db velgen ervaring met volgende banden:
Ik heb wel al 2 keer problemen gehad met traag aflatende banden omdat ik de ventielkern niet vast genoeg gedraaid had. Gevonden door het wiel onder water te houden.
- Panaracer Gravelking SK 43mm: gaat nauwelijks af, bijpompen misschien 1 keer per maand
- Continental Terraspeed 40mm: elke 2 weken bijpompen
- Continental GP5000 TL 32mm: één keer bijpompen per week
Ik heb wel al 2 keer problemen gehad met traag aflatende banden omdat ik de ventielkern niet vast genoeg gedraaid had. Gevonden door het wiel onder water te houden.
Na het lekrijden heb ik nu bij de achterband de latex vernieuwd (en de buitenband geplakt want gat kwam telkens open -grappig om te doen) en eens extra latex gebruikt, nu van squirt. Ik ga eens kijken of hij langer hard blijft dan de voorband.
Walter
Walter
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Heb je ook die squirt korrels erin gedaan?
Die heb ik in mijn MTB band gekiept en dat blijf je horen (niet rijdend) maar als je er een slinger aangeeft.
Die heb ik in mijn MTB band gekiept en dat blijf je horen (niet rijdend) maar als je er een slinger aangeeft.