Ik ben van plan een crossfiets over te kopen. Op de fiets staat momenteel een set 4ZA carbon velgen met tubes. Ik heb nog geen ervaring met carbon wielen. Afgaande op de foto's vraag ik me af of deze remrand in slechte staat is of niet.
Online lees ik dat ik vooral naar het profiel van de remrand moet kijken (hol vs recht). Kan er iemand dit bevestigen of een uitspreek doen gebaseerd op de foto in bijlage?
Alvast bedankt
4ZA carbon velgen - remrand versleten?
Vlgns mij valt het wel mee vwb slijtage aan de remrand, zie geen beschadigingen o.i.d., alleen een 'lichte' verkleuring.
Carbon is niets meer en minder dan van carbondraad geweven 'doeken' gedrenkt in hars op elkaar verlijmd totdat de beoogde dikte is bereikt. Slijtage zie je door het tevoorschijn komen van de doekstructuur. omdat de hars/laklaag dan aan oppervlakte is verdwenen. Verder zijn de velgen zoals gezegd geschikt voor tubes, dus loop te niet zo gauw het risico dat de remrand zoals bij een clincher er vanaf gaat springen.
Carbon is niets meer en minder dan van carbondraad geweven 'doeken' gedrenkt in hars op elkaar verlijmd totdat de beoogde dikte is bereikt. Slijtage zie je door het tevoorschijn komen van de doekstructuur. omdat de hars/laklaag dan aan oppervlakte is verdwenen. Verder zijn de velgen zoals gezegd geschikt voor tubes, dus loop te niet zo gauw het risico dat de remrand zoals bij een clincher er vanaf gaat springen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5555
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Afgaande op deze foto niet echt te zeggen. Die verkleuring is niet zo abnormaal.
Er zijn andere redenen om dit wiel niet te willen. Tubewielen met interne spaaknippels in de cross. Doe het niet!
De tube moeten verwijderen om het wiel te richten is echt een stomme situatie om je in te bevinden. En een licht wiel met weinig spaken wil wel eens een slag oplopen.
Er zijn andere redenen om dit wiel niet te willen. Tubewielen met interne spaaknippels in de cross. Doe het niet!
De tube moeten verwijderen om het wiel te richten is echt een stomme situatie om je in te bevinden. En een licht wiel met weinig spaken wil wel eens een slag oplopen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Voor €100 kun je altijd een gokje wagen. Veel meer dan dat is al snel teveel.